خبر/

پرواز موفق هگزاکوپتر آتش‌نشان در تبریز

1401/06/07 - 16:32 - کد خبر: 73211 نسخه چاپی

نصر: با حمایت از نخبه‌های استانی و بهره مندی از دانش بومی، پهپاد عملیاتی آتش نشانی، پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

‌به گزارش نصر، آتش پاد علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بازدید از مانور عملیاتی هگزاکوپتر آتش نشان که با حضور رئیس کمسیون نظارت شورای شهر تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی و اثربخش تیم طراحی و ساخت این هگزاکوپتر، گفت: خوشبختانه زمان بهره مندی از دانش و توانمندی متخصصان داخلی فرا رسیده و اعتماد و ایجاد بستر مناسب برای دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش بنیان موجب دستیابی به تکنولوژی‌های روز با صرف کمترین زمان و هزینه شده است.
وی، ساخت و تکمیل هگزاکوپتر آتش نشان و پرواز موفق آن در عملیات را گام مهم دیگری برای ایجاد آرامش در مردم و موفقیت بیش از پیش مجموعه آتش نشانی در عملیات‌های سخت دانست و از معاونت برنامه ریزی و تیم مجری پروژه برای اجرای این طرح قدردانی کرد.
واحد روبوتیک دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی، ساخت و پیاده سازی هگزاکوپتر آتش نشان را از فروردین ۱۴۰۰ با نظارت معاونت برنامه ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز آغاز کرده است.
این هگزاکوپتر دارای ۲۶ کیلوگرم وزن بوده و قابلیت حمل ۱۰ کیلوگرم بار و چهار توپ انفجاری خاموش کننده را دارد. دو دوربین حرارتی و فول اچ دی مماس بر هم و چهار سنسور گازهای سمی و اشتعال‌زا از دیگر تجهیزات منحصر به فرد این پرنده آتش نشان است. جنس بدنه آن فیبر کربن و مقاوم در برابر حرارت بوده و برد سه کیلومتری داخل شهری و پنج کیلومتری خارج شهر دارد. برای اتمام مراحل ساخت تاکنون ۵۰ سری پرواز آموزشی و تست عملیاتی صورت گرفته است.
انتهای پیام/
پرواز موفق هگزاکوپتر آتش‌نشان در تبریز امیر کریم زاد شریفی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار