مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تأکید کرد:

لزوم حفظ و نگهداری درختان، سرمایه‌های ماندگار و حیاتی شهر

1401/06/01 - 12:52 - کد خبر: 72454 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز درختان را جزو سرمایه‌های ماندگار و حیاتی شهر نام برد و بر حفظ و نگهداری مطلوب این سرمایه‌ها تاکید کرد.

به گزارش نصر، اکبر امجدی که در جمع کارشناسان شرکت‌های فضای سبز تبریز سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه فضاهای سبز شهری به طور مستمر نیازمند رسیدگی، پیرایش و نیز نگهداری مطلوب هستند، بر انجام صحیح و به موقع عملیات هرس و فرم‌دهی درختان، درختچه‌ها وارقام ردیفی سطح شهر در فواصل زمانی مناسب سال تاکید کرد.
وی طراحی مناسب و زیبایی منظر فضاهای سبز شهری را در کنار بحث اکولوژیکی این فضاها با اهمیت توصیف کرد و از نگاه و اهتمام ویژه مدیریت فضای سبز تبریز برای تحقق این امر مهم خبر داد.
امجدی با اشاره به اینکه عشق واقعی به کار موجب رفع سریع موارد و مشکلات و نیز بهبود وضعیت کمی و کیفی فضای سبز خواهد شد، تمامی عوامل تاثیرگذار در این حوزه را به این امر مهم توصیه و خواستار اجرای صحیح امور و آیتم‌های ابلاغی برابر مفاد دفترچه فهرست بها شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در ادامه سخنان خود بار دیگر اهمیت هرس به موقع و صحیح درختان را که مانع از شکستن شاخه‌های آنها در زمان بارش برف می‌شود، یادآور شد و بر تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای انجام درست و فنی این عملیات تاکید کرد.
جهت انجام صحیح و درست عملیات هرس درختان و درختچه‌ها و نیز ارقام ردیفی در سطح شهر، دوره‌های آموزشی لازم زیر نظر اساتید مجرب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز برای همه هرس‌کاران و کارشناسان شرکت‌های فضای سبز، ناظران مقیم، ناظران عالی و مسئولان فضای سبز مناطق در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
لزوم حفظ و نگهداری درختان، سرمایه‌های ماندگار و حیاتی شهر منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار