مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خبر داد:

انعقاد قرارداد انجام هرس و فرم‌دهی درختچه های زینتی و ارقام ردیفی گیاهان 

1401/05/24 - 14:50 - کد خبر: 71557 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از انعقاد قرارداد انجام هرس و فرم‌دهی درختچه‌های زینتی و ارقام ردیفی گیاهان در سطح شهر خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر امجدی با اشاره به لزوم انجام به موقع عملیات هرس و فرم‌دهی درختچه‌های زینتی و ارقام ردیفی گیاهان در سطح شهر و نیز لزوم اجرای صحیح، فنی و کارشناسی این عملیات، گفت: انجام عملیات هرس ارقام ردیفی موجب ارتقای وضعیت کیفی، بهره‌مندی هرچه بیشتر گونه‌ها از فواید نور خورشید، کنترل بیشتر فعالیت آفات و بیماری و ایجاد چشم‌انداز زیبای بصری در محیط اطراف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این قرارداد بین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شده است، مدت زمان آن را از زمان ابلاغ قرارداد به مدت ۹ ماه اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز همچنین در این زمینه به مفاد موضوع قرارداد اشاره کرد که شامل مشاوره، نظارت و آموزش بر انجام هرس ارقام ردیفی، درختان و درختچه‌های سطح شهر و نیز مشاوره، نظارت، آموزش، اصلاح روش‌های آبیاری و تغذیه درختان و درختچه‌ها خواهد بود.
امجدی رسیدگی صحیح و علمی به وضعیت انواع گونه‌های گیاهی در سطح شهر را یادآور شد و بر همکاری بیشتر دو مجموعه طرف قرارداد برای یافتن علل و عوامل برخی نارسایی‌های شایع در میان درختان و درختچه‌ها و نیز حل مشکل اساسی و تغذیه‌ای این گونه‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/
انعقاد قرارداد انجام هرس و فرم‌دهی درختچه های زینتی و ارقام ردیفی گیاهان  منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار