معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان؛

رویکرد جدیدی را برای جلوگیری از روزمرگی در ورزش آذربایجان‌شرقی دنبال می‌کنیم

1401/05/24 - 09:26 - کد خبر: 71474 نسخه چاپی

نصر: معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحول در ورزش استان، گفت: می‌توان با رویکرد جدید از روزمرگی در ورزش این خطه جلوگیری کرد.

به گزارش نصر، جواد امان زاده دوشنبه در گفتگوی اختصاصی افزود: با توجه به اینکه اداره ورزش و جوانان استان سیاست گذار کلی ورزش در این خطه می باشد، بخش عظیمی فعالیت های آن مربوط به هیات های ورزشی است که تعداد آنها در مرکز استان به پنجاه و یک مورد و در شهرستان ها به ۸۲۰ مورد می رسد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان داشت: در این خصوص با تدوین آیین نامه جلسات تخصصی اداره ورزش، عملکرد و برنامه های هیات های ورزشی را با حضور مدیرکل اداره، معاونین و اعضای هیات رییسه هیات های ورزشی بررسی خواهیم کرد.
امان زاده با اشاره به محدود بودن منابع مالی و امکانات این اداره کل خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد با برگزاری جلسات تخصصی برنامه های هیات های ورزشی را به سمت برنامه نویسی پیش ببریم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم منابع محدود دولتی را در اختیار همه هیات های ورزشی قرار دهیم شاید اصلا نتوان کاری از پیش ببرند، بیان کرد: ولی با تخصیص منابع بر اساس شاخص های متفاوتی که در بعضی از رشته های ورزشی در سطح استان وجود دارد، می توان زودتر به نتیجه دست یافت.
امان زاده با اشاره به برنامه ریزی های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در دو سال های آتی توضیح داد: با تعریف کردن پنج شاخص، از آن دسته از هیات های ورزشی که خود را به این شاخص ها نزدیک کنند، حمایت خواهیم کرد و معتقد هستیم این هیات های ورزشی با گذر زمان و با روی پای خود ایستادن دیگر نیاز به حمایت های اداره کل نخواهند داشت.
وی با بیان این که این جلسات مقطعی نبوده و مستمر می باشد، یادآور شد: شاید این جلسات در یک هیات ورزشی بدلیل اهمیت موضوع هفته ای برگزار شود و هیات های شهرستانی فعال در یک رشته ورزشی خاص در جلسات حضور داشته باشند و حتی از نفرات صاحب نظر آن رشته ورزشی که شاید در دانشگاه، آموزش و پرورش، نیرو های مسلح و یا ارگان های دیگر باشند، بهره بگیریم.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، جایگاه رشته های ورزشی در سطح کشور و وجود زیرساخت های لازم از قبیل شاکله هیات و نیروی انسانی مثل مربی برای سرمایه گذاری را بخشی از شاخص های لازم برای تخصیص منابع مالی برای هیات های ورزشی استان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از گفته های خود به درخواست و ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان اشاره کرده و گفت: این نهادها باید برای میزبانی مسابقات برخی از رشته های ورزشی که آذربایجان شرقی در آنها زبانزد می باشد، در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان پیش قدم باشند، زیرا یکی از لازمه های پیشرفت و کسب تجربه و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت در امر میزبانی اردو های تیم ملی و مسابقات کشوری است.
امان زاده یکی از پیشرفت های برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش ورزش همگانی را لزوم توسعه باشگاه های سلامت محور دانست.
انتهای پیام/
رویکرد جدیدی را برای جلوگیری از روزمرگی در ورزش آذربایجان‌شرقی دنبال می‌کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار