ساخت ماشین‏‏‌آلات؛

روبات‏‏‌ها تولید را آسان می‌کنند

1401/05/13 - 10:30 - کد خبر: 70508 نسخه چاپی

نصر: دو تولیدکننده قدیمی و مشهور نرم‏‏‌افزار با انتشار یک‌افزونه از توان دانشی خود برای کمک به توسعه تولید روباتیک در صنایع ساخت ماشین‏‏‌آلات خبر دادند.

به گزارش نصر، دو توسعه‏‏‌دهنده نرم‏‏‌افزار «روبو دی‏‏‌کی» (RoboDK) و «باب‏‏‌کد-کام» (BobCAD-CAM) اعلام کردند به ماشین‌سازان اجازه می‌دهند روبات‏‏‌ها را به‌سرعت و به‌راحتی برای برنامه‏‏‌های ماشین‏‏‌کاری برنامه‏‏‌ریزی کنند. این ابزار جدید نوید این را می‌دهد که ماشین‏‏‌کاری روبات‏‏‌ها را برای ماشین‏‏‌کاران ساده کند که این موضوع نویدبخش عصر جدیدی در ماشین‏‏‌کاری انعطاف‏‏‌پذیر برای بسیاری از تولیدکنندگان است.
این دو شرکت کانادایی و آمریکایی اعلام کرده‏‏‌اند، افزونه‏‏‌ آنها به ماشین‏‏‌کاران امکان می‌دهد تا برنامه‏‏‌نویسی خطوط تولید خود را برای استفاده از روبات‏‏‌ها بازطراحی کنند. این دو شرکت امیدوارند ماشین‏‏‌کاری روبات‏‏‌ها را برای ماشین‏‏‌کارانی که معمولا با دانش روباتیک آشنا نیستند و به اتوماسیون هم بدبین هستند، دسترس‏‏‌‏‏‌پذیرتر از همیشه کند. به‌عنوان مثال، آسیاب کردن آلومینیوم برای ساخت روکش‏‏‌های مخصوص بال‏‏‌های هواپیما به دستگاه‏‏‌های تراش بزرگ و سفارشی (CNC) نیاز دارد؛ کاری که کمک می‌کند تا صنایع کوچک نیز به چنین روشی از تولید دسترسی پیدا کنند.
انتهای پیام/
روبات‏‏‌ها تولید را آسان می‌کنند روزنامه دنیای اقتصاد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار