امام جمعه مراغه:

محتوای برنامه‌های ماه محرم در راستای تبیین نهضت عاشورا باشد

1401/05/07 - 19:50 - کد خبر: 69866 نسخه چاپی

نصر: عضوخبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: برنامه‌های ماه محرم باید پرمحتوا باشد و اهداف قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا تبیین شود.

به گزارش نصر، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: همه ما باید از ماه محرم استفاده کنیم و در این ماه امام‌شناسی را در اولویت قرار دهیم و نسبت به امامت معرفت و شناخت بیشتری داشته باشیم.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت علما و صاحبان فکر و اندیشه در هیات‌های حسینی و مجالس مذهبی بسیار مهم است چراکه در این صورت است که با آثار و برکات نهضت امام حسین(ع) آشنا می‌شویم.
وی تاکید کرد: تنها عزاداری و گریه کردن در مجالس کافی نیست و علما باید دلایل حضور امام حسین(ع) در واقعه کربلا و اهداف ایشان را در مجالس مذهبی تبیین کنند و همه با ابعاد مختلف نهضت عاشورا آشنا شوند.
امام جمعه مراغه همچنین بر حفظ شئون مذهبی در مساجد و هیات‌های حسینی تاکید کرد.
آیت‌الله پورمحمدی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نکات کلیدی و اساسی در این دیدار از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شد و ایشان فرمودند که امام جمعه باید نقش پدری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید بیانات رهبر معظم انقلاب در جامعه مورد تاکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به نظرم امام جمعه باید نقش برادری در جامعه داشته باشد و تفاوت و فرقی بین مردم قائل نشود.
امام جمعه مراغه اظهار کرد: مهم این است که در خیمه ولایت فقیه باشیم و نسبت به جذب حداکثری اقدام کنیم.
انتهای پیام/
محتوای برنامه‌های ماه محرم در راستای تبیین نهضت عاشورا باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار