مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

تحقق توزیع متناسب سفر در مسیرهای گردشگری آذربایجان شرقی

1398/01/29 - 16:07 - کد خبر: 692 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از توزیع متناسب سفر در مسیرهای گردشگری استان در نوروز 98 خبر داد.

به گزارش نصر، "مرتضی آبدار" اظهار داشت: به دنبال تدوین نقشه راهبردی توسعه گردشگری روستایی و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته در زمینه بوم گردی و نیز تعیین 5 مسیر شاخص گردشگری در استان، شاهد استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری شهرستان های آذربایجان شرقی طی ایام نوروز 98 و به تبع آن توزیع متناسبتر سفر در سطح استان نسبت به سالهای گذشته بودیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به مسیرهای پربازدید گردشگری استان در ایام نوروز ادامه داد: طبق آمار احصایی، مسیرهای گردشگری شمال­ غرب، جنوب و شمال شرق استان، میزبان شمار قابل توجهی از گردشگران بوده اند.

آبدار اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان جلفا و برخورداری از ظرفیت های متنوع گردشگری، نوروز امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه های گردشگری این منطقه بودیم، بطوریکه تا پایان روز 13 فروردین 727 هزار و 931 بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان به عمل آمده است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از مسیر گردشگری جنوب استان، افزود: مسیر گردشگری جنوب استان با  برخورداری از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ویژه بهره گیری از ظرفیت شهرستان مراغه، همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری بوده است و نوروز امسال نیز پذیرای گردشگران نوروزی بود، بطوریکه تا پایان روز 13 فروردین ، 323 هزار و 704 بازدید در شهرستان مراغه به ثبت رسیده است.

آبدار به میزان استقبال گردشگران از محور گردشگری شمال شرق استان (کلیبر و خداآفرین) اشاره کرد و گفت: آب و هوای مطبوع شهرستان های کلیبر و خداآفرین، وجود جنگلهای ارسباران و برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع به ویژه ظرفیت های کم نظیر بوم گردی، توجه گردشگران را به این منطقه جلب نموده است، به طوریکه در شهرستان های کلیبر و خداآفرین در ایام نوروز طبق آمارهای احصایی در مجموع 301 هزار و 750 بازدید از جاذبه های گردشگری به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

تحقق توزیع متناسب سفر در مسیرهای گردشگری آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار