کارشناس بازار سرمایه؛

اظهارات سخنگوی دولت اشتباه محض است/ ۴۳۰ نماد در دولت رئیسی بازدهی منفی داشتند

1401/04/23 - 23:44 - کد خبر: 68534 نسخه چاپی

نصر: مجتبی سلطانی کارشناس بازار سرمایه به انتقاد از اظهارات امروز سخنگوی دولت پرداخت و گفت: این حرف اشتباه محض است؛ یا نمی‌دانند که دروغ می‌گویند و یا دانسته اطلاعات غلط به مردم می‌دهند.

به گزارش نصر، مجتبی سلطانی در گفت‌وگو درباره بیانیه فعالان بازار سرمایه در اعتراض به وضعیت شاخص کل بورس تهران، اظهار داشت: با افزایش صنایع و شرکت‌های بورسی پذیرفته شده در بازار سرمایه و همچنین ورود بخش زیادی از مردم در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به فضای بورس، باید این واقعیت را قبول کرد که بازار سرمایه آینه تمام قد اقتصاد ایران و نمایان‌گر تصمیمات اقتصادی و رشد صنایع است.
وی ادامه داد: بازار ما نماینده‌ای به نام شاخص کل دارد که با آن مورد محاسبه قرار می‌گیرد اما متاسفانه این نماینده کدر است و نمی‌تواند این مطلب را ادا کند که وضعیت بازار چگونه است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: درواقع شاخص کل نشان‌گر وضعیت ۳۰ شرکت بزرگ بورس است و اگر بورس و فرابورس را ۷۰۰ شرکت بدانیم این ۳۰ شرکت هستند که شاخص کل را می‌سازند و بقیه ۶۷۰ شرکت بعدی نادیده گرفته می‌شوند.
وی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت، خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که مسئولان پایین دست‌تر در مقابل مقامات اقتصادی باید شاخص را عنوان کنند؛ همانطور که در صحبت‌های امروز سخنگوی دولت این اتفاق افتاد و اظهارات او با حقیقت فاصله چشم گیری داشت.
مجتبی سلطانی ادامه داد: این اظهارات می‌تواند فضای فساد را ایجاد کند. باید یک نماینده صالح وجود داشته باشد که بتواند واقعیت بازار را نشان دهد و اتفاقی که در سبد سهامدار اتفاق افتاده را بیان کند تا وضعیت صنایع را جلوه دهد.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بیش از ۴۳۰ نماد از زمان ریاست جمهوری دولت رئیسی تا به امروز بازدهی منفی داشتند که با در نظر گرفتن ۷۰۰ نما‌د بورسی تقریبا مقدار آن به دو سوم می‌رسد که با صحبت‌های سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «بازار را به ثبات رسانده‌ایم» کاملا مغایرت دارد. این حرف اشتباه محض است؛ یا نمی‌دانند که دروغ می‌گویند و یا دانسته اطلاعات غلط به مردم می‌دهند.
انتهای پیام/
اظهارات سخنگوی دولت اشتباه محض است/ ۴۳۰ نماد در دولت رئیسی بازدهی منفی داشتند منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار