رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت مطرح کرد:

زخم مسائل حقوقی قراردادهای گذشته، در بدنه شهرداری / لزوم تبیین طرح انسجام نیرو در بدنه شهرداری

1401/04/15 - 16:30 - کد خبر: 67800 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت با حضور در تحریریه نصر به مشکلات حقوقی در قراردادهای شهرداری با پیمانکاران و عدم رسیدگی به این موضع اشاره کرد و گفت: شهرداری گذشته، با قراردادهای غیر حرفه ای که بدون در نظر گرفتن مسائل حقوقی تنظیم شده اند، به خود آسیب زده است.

به گزارش نصر، روح الله دهقان نژاد با حضور در تحریریه نصر به برخی از مسائل و موضوعات مدیریت شهری و راهکار اعضای شورای اسلامی تبریز برای حل این مشکلات اشاره کرد و با بیان اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی این کلانشهر باید ساماندهی نیروی انسانی را در اولویت قرار دهند، افزود: باید طرح و یا شرکتی برای نظارت بر بیمه ها، استخدام ها و نیروهای موجود اجرا شود، پیش از این صحبت از اجرای طرح انسداد موقت ورود نیرو به شهرداری مطرح شده بود اما چون با برخی برنامه های کنونی مطابقت نداشت با اجرای آن موافقت نشد چراکه در کنار طرح نیز یک کمیته برای به کارگیری نیروی ضروری نیز باید مطرح می شد.
رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه استخدام های بی رویه در دوره شهرداران و اعضای شوراهای قبلی بدنه شهرداری را بزرگ و سنگین کرده است، ادامه داد: نیرویی به عنوان خدمات به شرکت وارد می شود سپس از سازمان سر در میاورد و در آخر با سمت مدیر در یک اداره روی صندلی می نشیند و یا در یکی از مناطق فردی تمامی فامیل خود را وارد شهرداری کرده است، ارگان های شهری مکان های خیره نیستند.
وی به اشاره به لزوم تبیین طرح انسجام نیرو در بدنه شهرداری، اضافه کرد: در دولت نیز  طرح ساماندهی نیرو در شهرداری ها اجرا خواهد شد که به عنوان قانون بالادستی در طرح خود شهرداری تبریز باید اعمال شود.


 
دهقان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلات حقوقی در قراردادهای شهرداری با پیمانکاران و عدم رسیدگی به این موضع اشاره کرد و گفت: شهرداری گذشته، با قراردادهای غیر حرفه ای که بدون در نظر گرفتن مسائل حقوقی تنظیم شده اند، به خود آسیب زده است.
وی با اشاره به اینکه پارک حاشیه ای  خودرو یکی از همین قراردادها است، افزود: قرارداد این پروژه باید بازنگری شود و کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت و  کمیسیون عمران، حمل و نوقل و ترافیک، مفاد این قرارداد را در اولویت بررسی قرار داده اند.
رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی تبریز در ادامه به دل دردمند تبریز از عاقبت ناپیدای پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: به تازگی شهردار تبریز اقدام به راه اندازی روزشمار برای مشخص کردن تاریخ دقیق پروژه ها کرده است، این موضوع خوب است اما در صورتی که در وقت مشخص شده پروژه پایان نیابد به اعتماد عمومی ضربه می زنیم.
وی به  ناکام ماندن اکثریت طرح های ملی در تبریز نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشتر طرح های ملی به تبریز که می رسد رها می شود.


 
وی همچنین به وضعیت اسفناک خروجی و ورودی های کلانشهر تبریز نیز اشاره کرد و افزود: ورودی های تبریز در شان یک کلانشهر نیست، باید در طرح جامع به آن پردازیم، از طرفی حریم تبریز به  شهرستان های شبستر، اذرشهر ،خسروشاه، هریس و باسمنج بسیار نزدیک شده است و این موضوع برنامه ریزی و اجرای پروژه برای ورودی های شهر را کمی دشوار کرده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پارک های تبریز، میزان روشنایی، آبنما ها، فضای سبز و... اشاره کرد و افزود: پارک های تبریز را تاریکی فرا گرفته بود اما در چند روز گذشته شهردای در آغاز طرح نوسازی و بازسازی آبنماها و بوستان های شهری قدم خوبی برداشت.
دهقان نژاد با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات روشنایی و آبنمای موزیکال پارک ولیعصر تبریز نیز جز برنامه ها بود، اضافه کرد: طی هفته های اخیر خوشبختانه شاهد اقدام عملی شهرداری های مناطق و سازمان سیما منظر در رسیدگی به مشکلات پارک ها و بوستان ها و نوسازی و بازسازی بخش های مختلف این اماکن هستیم که این اقدام قابل تقدیر است.
وی در انتها به لکه گیری و آسفالت ریزی در روزهای اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته بالغ بر 50 هزارتن در تبریز اسفالت ریزی انجام شده است، اگر لکه گیری ها استاندارد انجام گیرد کمتر شاهد مشکلاتی چون تخریب آسفالت خواهیم شد.
انتهای پیام/
زخم مسائل حقوقی قراردادهای گذشته، در بدنه شهرداری / لزوم تبیین طرح انسجام نیرو در بدنه شهرداری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار