گزارش/

فصل داغ گردشگری با اتوبوس‌های تبریزگردی

1401/04/11 - 14:44 - کد خبر: 67311 نسخه چاپی

نصر: اتوبوس‌های گردشگری شهرداری تبریز بهترین فرصت برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری در شهر اولین‌ها است که همه ساله در فصل گردشگری تبریز اجرا می‌شود و گردشگران می‌توانند خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنند.

به گزارش نصر، لحظه‌ای به شهر اولین‌ها فکر کنید؛ قطعاً اولین چیزی که فکر شما را به خود مشغول خواهد کرد وجود ابنیه‌ تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بکری است که در دل خود جای داده است.  موزه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، بهترین فرصت برای گشت و گذار در یک شهر است که می‌تواند گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب کند.
حالا چند سالی است که تبریز به یک طرح موفق و تأثیرگذار در فصل گردشگری دست یافته است. اتوبوس‌های گردشگری تبریز همه ساله، پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است تا با جاذبه‌های گردشگری تبریز نیز آشنا شده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنند.  
 

ایستگاه‌های مرکزی اتوبوس‌های گردشگری 
مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در گفتگویی می‌گوید: فعالیت اتوبوس‌های گردشگری طی یک دهه اخیر اجرایی شده و هر سال برگزار می‌شود.  
محمدرضا عیوضی ادامه می‌دهد: فعالیت اتوبوس‌های گردشگری در دو فصل کاری، همزمان با سفر گردشگران به تبریز از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین و هم‌چنین از یکم تیر تا ۳۱ شهریور ماه اجرا می‌شود.  
او اضافه می‌کند: با تدابیر و سیاست‌های اتخاذ شده، اقدامات لازم در راستای جلب و جذب گردشگر در تبریز به عمل آمده و با فعالیت اتوبوس‌های گردشگری، تبریز به مقصدی جذاب تبدیل شد که در راستای این فعالیت، هم اکنون شهرداری تبریز با ۱۵ اتوبوس تبریزگردی، به همشهریان و گردشگران خدمات لازم را ارائه می‌دهد.  
عیوضی می‌گوید: ایستگاه‌های مرکزی اتوبوس‌های گردشگری در میدان شهید بهشتی (منصور سابق)  و جنب پارکینگ ائل‌گلی استقرار یافته و گردشگران عزیز می‌توانند در شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و در شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰  در این محل‌ها از خدمات این اتوبوس استفاده کنند.
مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد:  تورهای تبریزگردی شهرداری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اگر گردشگران در مدت سه روز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر حضور داشته باشند تقریباً از ۳۰ تا ۳۵ جاذبه گردشگری می‌توانند بازدید کنند.
عیوضی می‌گوید: استفاده از اتوبوس‌های گردشگری شهرداری رایگان است اما گردشگران در حین بازدید از موزه‌ها باید هزینه ورودی موزه‌ها را پرداخت کنند؛ البته بر اساس مصوبه شورای شهر و ابلاغ شهردار تبریز، استفاده از موزه‌های شهرداری تبریز برای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، فرهنگیان و خانواده کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.  
مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد : تلاش داریم با برنامه‌ریزی مناسب علاوه بر جاذبه‌های گردشگری موجود در لیست اتوبوس‌های تبریزگردی، دیگر مراکز و اماکن گردشگری را نیز در آینده به لیست تورهای تبریزگردی اضافه کنیم.  
او اضافه می‌کند: در سایه تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، خانه حریری (موزه مکاتب) افتتاح شده و بر این اساس در اولین فرصت، جزو برنامه‌های اتوبوس‌های گردشگری قرار گرفته است.  
 

آخرین ایستگاه در جمعه بازار مجموعه دو کمال  
مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد: جمعه بازار صنایع دستی در مجموعه دو کمال تبریز، در روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی برگزار می‌شود که با همکاری‌های صورت گرفته با میراث فرهنگی، آخرین ایستگاه اتوبوس‌های تبریزگردی در روزهای جمعه، در مجموعه دو کمال خواهد بود.   

تبریز، شهر موزه‌ها
او می‌گوید: در کلانشهر تبریز، ۱۵ موزه‌ رسمی وجود دارد و بیش از ۳۰۰ اثر ملی و یک اثر جهانی یونسکو (بازار تبریز) به ثبت رسیده است.  
عیوضی اضافه می‌کند: اصلی‌ترین هدف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز به شهروندان و گردشگران است چرا که وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و قدیمی، تبریز را به یک شهر غنی برای گردشگران فرهنگی و دوستدار طبیعت تبدیل کرده است.
اگرچه گردشگری شهری یا بازدید از شهرها، گونه جدیدی از گردشگری نیست، اما حالا به مدد تبلیغات و اطلاع‌رسانی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها بار دیگر مورد توجه قرار گرفته‌ است. اتوبوس‌های گردشگری شهری را شاید بتوان یکی از همین زیرساخت‌ها دانست که موجب اقبال شهروندان و همچنین مسافران به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، موزه‌ها و دیدنی‌های درون شهر شده است.
اتوبوس‌های گردشگری در همه شهرهای گردشگری دنیا فعالیت می‌کنند؛ اتوبوس‌هایی که یا رایگان هستند یا با قیمت بسیار پایین گردشگران را به مناطق دیدنی شهر می‌رسانند.
در این بین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز در ارتباط با فعالیت اتوبوس‌های تبریزگردی می‌گوید: با همکاری اداره گردشگری شهرداری تبریز، اتوبوس‌های گردشگری تبریزگردی با اولویت اتوبوس‌های مدل بالا و با راننده مجرب انتخاب شده‌اند و از اول تیرماه تا پایان شهریور سال جاری در خدمت مسافران و میهمانان تابستانی خواهد بود.  
ایوب اسماعیلی ادامه می‌دهد: ایستگاه‌های مرکزی اتوبوس‌های گردشگری، ضلع غربی میدان شهید بهشتی (منصور) و پارکینگ تفرجگاه ائل‌گلی است.  
وی اضافه می‌کند: راهنمایان گردشگری در این اتوبوس‌ها مستقر شده و توضیحات لازم را در مورد اماکن تاریخی و گردشگری تبریز در هنگام عزیمت به این مکان‌ها به میهمانان عزیز ارائه خواهند داد.   
اتوبوس‌های تبریز گردی در شهر اولین‌ها  همواره مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفته و بهترین فرصت برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری است که از اول تیر تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و گردشگران می‌توانند خاطرات خوبی را در شهر اولین‌ها رقم بزنند.
انتهای پیام/
فصل داغ گردشگری با اتوبوس‌های تبریزگردی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار