نظرسنجی از شهروندان آمریکایی درباره «ناشناخته‌های سفر» نشان داد:

۲۵ واقعیت درباره مسافرت

1401/04/07 - 14:31 - کد خبر: 66929 نسخه چاپی

نصر: سفر، زمانی برای مسافران لذت‌‌‌بخش‌‌‌تر خواهد بود که امکان تعطیلات طولانی‌‌‌تر برای آنها وجود داشته باشد. شرکت آمریکایی املاک پاکاسو (Pacaso) پس از نظرسنجی درباره انتخاب مسافران در سفرهای داخلی یا بین‌المللی از میان گروه‌‌‌های سنی مختلف، به بررسی تاثیر تعطیلات طولانی‌‌‌تر بر میزان نشاط و شادی افراد در سبک زندگی پرداخته است.

به گزارش نصر، که بر این اساس هرچه مدت زمان سفر طولانی‌‌‌تر باشد، میزان شادی و نشاط در این افراد نیز طولانی‌‌‌تر خواهد بود. همچنین با بررسی چرایی سفر ۲۵ واقعیت مهم درباره مسافرت را مطرح کرد که سفر و گردشگری چه نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کنند.

تعطیلات طولانی‌‌‌تر آرزوی اکثر مسافران
در تمام دنیا اکثر مسافران دوست دارند «فقط یک روز بیشتر» برای لذت بردن از تعطیلات خود داشته باشند و این علاقه‌مندی در نظرسنجی پاکاسو کاملا مشهود است. حدود ۶۰‌درصد از شرکت‌کنندگان علاقه‌مند به طولانی‌‌‌تر شدن تعطیلات خود هستند که البته تفاوت بین نسلی در این نظرسنجی جالب توجه است. اگرچه به‌‌‌نظر می‌رسد که جوانان کمتر از سایر سنین از طول سفر خود راضی باشند اما در این نظرسنجی در کمال تعجب، حدود ۱۶‌درصد از جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال آرزو داشتند سفر آنها بسیار کوتاه‌‌‌تر بود در حالی که برای سایر گروه‌های سنی، این رقم کمتر از ۵‌درصد بود. تقریبا نیمی از گروه سنی ۳۰ سال به بالا بیشترین علاقه‌مندی را برای طولانی‌‌‌تر شدن سفرشان دارند.  ۴۵‌درصد از پاسخ دهندگان در سن بازنشستگی احساس می‌کردند که سفرشان به اندازه کافی بوده است و کمترین احتمال را داشتند که آرزو کنند  ‌ای کاش سفرشان بسیار کوتاه‌تر می‌‌‌شد.
این امر کاملا منطقی است، زیرا آنها با عوامل بیرونی مانند «مرخصی با حقوق» محدود نمی‌‌‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که شادی افراد در هشتمین روز تعطیلات به اوج خود می‌‌‌رسد. نزدیک بودن تعطیلات به یکدیگر و تکرار آن در طول سال منجر به شادی طولانی‌‌‌تر در بین مسافران خواهد شد.

بررسی ۲۵ واقعیت سفر و چرایی سفرها
پاکاسو، برخی از آمار‌‌‌های سفر را جمع‌‌‌آوری کرده تا دیدگاه بهتری درباره چرایی سفر و عادت‌‌‌های مردم هنگام سفر داشته باشد براین اساس دو مانع رایج برای آمریکایی‌‌‌های عاشق سفر وجود دارد که شامل «هزینه سفر و داشتن زمان در دسترس» می‌شود. با توجه به این عوامل، سفرهای انفرادی به‌‌‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا روند صعودی داشته است. این شرکت ۲۵ عادت سفر مردم را مورد بررسی قرار داده است تا علل اصلی میل به سفر در مردم را بیابد.
- افرادی که به تعطیلات سالانه نمی‌‌‌روند، ۳۰‌درصد احتمال دارد دچار حمله قلبی شوند.
- از سال ۲۰۱۹، حدود ۷۰‌درصد از مسافران از اقامتگاه‌‌‌های سازگار با محیط‌زیست حمایت می‌کنند، حتی اگر در ابتدا به‌‌‌دنبال آن نباشند.
- بر اساس اعلام انجمن مسافرتی آمریکا، ۶۳‌درصد از زوج‌‌‌ها ادعا می‌کنند که سفر به آنها کمک کرده که به زندگی با یکدیگر ادامه دهند و با هم بمانند.
- ۲۶‌درصد از مسافران انفرادی به سفرهای بین‌المللی علاقه‌مند هستند.
- سرزمین جادویی والت دیزنی، پربازدیدترین پارک موضوعی در سال ۲۰۲۰ بود.
- بر اساس گزارش انجمن مسافرتی آمریکا، ۳۵‌درصد از مسافران قصد دارند در تابستان امسال بیشتر از تابستان گذشته سفر کنند.
- بر اساس گزارش اکسپدیا، ۹۰‌درصد از تصمیمات نسل هزاره سوم (نسل Z) برای سفر تحت‌تاثیر رسانه‌‌‌های اجتماعی است.
- قاره آمریکا در سال ۲۰۲۱ شاهد ۱۲‌میلیون گردشگر خارجی بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود.
- بر اساس گزارش انجمن مسافرتی آمریکا، در سال ۲۰۱۸، حدود ۵۲‌درصد از پاسخ دهندگان، بیشترین دلیلی که مانع سفر رفتن آنها می‌شود را «هزینه» ذکر کردند.
- در سال ۲۰۱۹، حدود ۵۱‌درصد از مسافران آمریکا، کمتر از یک هفته را صرف جمع‌‌‌آوری اطلاعات درباره مقصد سفر و پروازها کردند.
- حدود ۴۱‌درصد از مسافران اعلام کردند که سفرهای تک نفره، فرصتی را برای رشد شخصی آنها ایجاد کرده است.
- بر اساس اعلام انجمن مسافرتی آمریکا، هزینه‌‌‌های سفرهای تجاری داخلی تنها ۴۴‌درصد از سطح ۲۰۱۹ بوده است.
- در سال ۲۰۲۱، تعداد افرادی که برای سفرهای تک‌نفره، برنامه‌‌‌ریزی کردند، ۸۲‌درصد نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری افزایش یافته است.
- بر اساس گزارش‌های شورای جهانی سفر و جهانگردی، هزینه سفرهای تفریحی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۴۹‌درصد کاهش یافته است.
- در سال ۲۰۱۹، حدود ۶۶‌درصد از مسافران تفریحی آمریکا، پروازهای خود را به‌‌‌صورت آنلاین پیدا کردند.
- بر اساس اعلام اتحادیه سفر آمریکا، هزینه سفر در مارس ۲۰۲۲، تنها ۵‌درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.
- بر اساس گزارش اکسپدیا، تقریبا نیمی از مسافران بودجه سفر خود را صرف پرواز و هتل می‌کنند.
- ۷۳‌درصد از مسافران تجاری معتقدند که سفر کاری به آنها کمک می‌کند تا موفق‌‌‌تر شوند.
- در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۰‌درصد از پاسخ‌‌‌دهندگان به نظرسنجی، گفتند که آماده سفر بین‌المللی هستند.
- ۸۰‌درصد از خریداران بلیت هواپیما در آمریکا گفتند که تصمیم آنها تحت‌تاثیر برنامه‌‌‌های اعتمادساز بوده است.
- در سال ۲۰۱۸، افرادی که از ۱۳ روز تعطیلات استفاده کردند، بیشترین احتمال را داشتند که احساس کنند «مقدار مناسبی از مرخصی» گرفته‌‌‌اند.
- ۶۹‌درصد از مسافران به شرکت‌های مسافرتی که تجارب آنلاین و آفلاین را شخصی‌‌‌سازی می‌کنند، وفادارتر هستند.
- بر اساس اعلام اکسپدیا، ۹۲‌درصد از نسل‌‌‌ها در سنین مختلف برای یافتن بهترین معاملات سفر انگیزه دارند.
- ۶۶‌درصد از مسافران، انفرادی به سفر می‌‌‌روند، زیرا نمی‌‌‌خواهند منتظر دیگران باشند.
- بر اساس بررسی‌‌‌های انجمن مسافرتی آمریکا، ۶۳‌درصد از افراد مسن (نسل X) از سفرهای خود در تعطیلات برای جلوگیری از فرسودگی استفاده می‌کنند، در حالی که تنها ۵۵‌درصد از نسل جوان و نسل هزاره (میانسال بین ۳۰ تا ۴۰ سال) این کار را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/
 ۲۵ واقعیت درباره مسافرت روزنامه دنیای اقتصاد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار