گزارش/

استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی برای گشت‌زنی در لودز

1401/04/04 - 12:07 - کد خبر: 66561 نسخه چاپی

نصر: با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهری و خودروها که حجم قابل توجهی از جاده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، شهرها هر روز شلوغ‌تر شده و از کیفیت پایین هوا، شلوغی و سر و صدا رنج برده و به طور عمده از زیست‌پذیری کمتری برخوردار هستند.

به گزارش نصر،  آلودگی هوا فقط مختص کشور ما نیست بلکه شهرهای مختلف جهان با این مشکل مواجه هستند. از این رو، یکی از راه‌حل‌هایی که برای این مشکل در کشورهای اروپایی امتحان شده و در بعضی کشورها مثمرثمر هم بوده، ترویج «فرهنگ دوچرخه‌سواری» است. افزایش تعداد افرادی که از دوچرخه استفاده می‌کنند می‌تواند قدم موثری در جهت داشتن شهرهای پایدار و زیست‌پذیر باشد. در بسیاری از شهرهای جهان، استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد در فهرست اولویت‌های زندگی مردم قرار گرفته است و یکی از محبوبترین راه‌های حمل و نقل به شمار می‌آید.
شهر لودز لهستان اخیراً ابتکار سبز دیگری را شروع کرده است. مسئولان دو دپارتمان شهری با استفاده از دوچرخه‌های برقی از پروژه‌های محلی بازدید می‌کنند. این جابجایی و پویایی الکتریکی تازه معرفی شده سبز، بخشی از استراتژی گسترده برای توسعه پایدار شهری است که توسط سومین شهر بزرگ لهستان به کار گرفته شده است.

مدیریت شهر لودز رویه‌های جدید تحرک و پویایی را دنبال می‌کند
به عنوان بخشی از ابتکار سبز در لودز، مقامات دو دپارتمان به جای استفاده از خودرو، از دوچرخه‌های برقی برای انجام وظایف خود استفاده می‌کنند. در کل، ۱۰ دوچرخه برقی به دو بخش سیما، منظر و فضای سبز شهری و حمل و نقل عمومی تحویل داده شده است تا در جهت بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، شرایط خطوط دوچرخه و یا نظم در پارک‌ها مورد استفاده قرار گیرند.
دوچرخه‌ها به مدت یکسال توسط شرکت Veolia Energia به عنوان بخشی از همکاری مشترک درراستای توسعه جابجایی الکتریکی بین شرکت انرژی و مسئولان شهرداری فراهم شده است. اینکه این ابتکار چقدر موفق خواهد بود باید در دپارتمان‌های دیگر نیز بسط داده شود.
شهر لودز در توسعه پویایی و جابجایی الکتریکی مدتی است که برای اجرای این طرح نظارت می‌کند. به طوری که، ماسیج رایمر، مدیر دپارتمان اکولوژی می‌گوید این شهر اولین شهر در لهستان بود که به وسایل الکتریکی این اجازه را داد که از خطوط اتوبوسرانی نیز استفاده کنند. علاوه بر این، این شهر نه تنها ۱۵۰ محل شارژ برای خودروهای برقی عمومی ساخته است بلکه روند خرید ۱۷ اتوبوس برقی را نیز طی می‌کند.
از سوی دیگر، لودز تفاهم‌نامه‌ای را با اتحادیه سوخت‌های جایگزین لهستان برای انجام فعالیت‌های مشترک در راستای ترویج توسعه حمل و نقل برقی به امضا رسانده است. به لطف این همکاری، رایمر امیدوار است که این شهر به نوعی به آزمایشگاهی برای توسعه پویایی و تحرک نوین تبدیل شود.
در این میان، آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده این است که این همکاری‌ها کاملاً منطبق با پیمان زیست محیطی است. ماموریت این سند استراتژیک تبدیل شهر لودز به شهر سبز با هوای پاک، عاری از دود و پلاستیک است. از این رو، مجریان این طرح بر این باورند که با بکارگیری چنین ابتکاری به کاهش چالش‌های زیست‌محیطی قید شده در این سند کمکی کرده باشند.

مهراب محرابی‌نیا
انتهای پیام/
استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی برای گشت‌زنی در لودز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار