توسط سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز انجام گرفت؛

بازدید از روند اجرایی و عملیات حفاری پروژه خط دو قطار شهری

1401/04/02 - 15:02 - کد خبر: 66457 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با حضور در میدان قراملک از ایستگاه شماره یک خط دو بازدید و با اشاره به وجود مصالح لازم، بر تسریع روند اجرای ایستگاه تأکید کرد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا با حضور در ایستگاه ۱۶ خط دو (باغمیشه، جنب بازار ماهی) از عملیات حفاری تونل توسط دستگاه TBM بازدید کرد و از میزان پیشرفت فیزیکی و روزانه حفاری در خط دو اطلاع یافت.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مهندسان، کارگران و تکنسین‌ها در زیر زمین، به صبر چندین ساله شهروندان گرامی اشاره کرد و از پیمانکار این خط، تسریع در عملیات حفاری و ارائه زمان‌بندی صحیح برای اتمام پروژه را خواستار شد.
خط دو مترو تبریز، با طول ۲۲.۴ کیلومتر، دارای ۲۰ ایستگاه بوده که طولانی‌ترین کریدور مترو تبریز است و به صورت شرقی- غربی طراحی و از منطقه قراملک تبریز در غرب شهر آغاز شده است. در ادامه، این خط از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک و شهرک امام خمینی، خیابان آخونی، قدس به طرف شرق و مرکز شهر امتداد یافته و پس از عبور از منطقه بازار از میدان دانشسرا به سمت شرق و از طریق خیابان عباسی به طرف میدان شهید فهمیده، شهرک‌های باغمیشه، نصر، مرزداران و دانشگاه آزاد به نمایشگاه بین‌المللی در میدان بسیج ختم می‌شود.
سیستم اجرایی مصوب در این کریدور سیستم LRT زیرزمینی است و عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می‌گیرد.
در حال حاضر این خط، دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تدابیر اتخاذ شده و تامین منابع لازم، در هفته‌ها و ماه‌های آتی پروژه با سرعت بیشتری انجام و ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/
بازدید از روند اجرایی و عملیات حفاری پروژه خط دو قطار شهری منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار