معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز خبر داد:

فاز دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیر آغاز می‌شود/ بهبود معابر شهری و ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌ها

1401/03/31 - 18:53 - کد خبر: 66275 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از آغاز اجرای فاز دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیرماه خبر داد.

به گزارش نصر، جواد صدیقی در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور معاونان محیط زیست و خدمات شهری مناطق دهگانه و مدیران ستادی خدمات شهری برگزار شد اظهار کرد: فاز دوم طرح نگهداشت شهری به مدت سه ماه و در ۱۰ مرحله به صورت هفتگی از اول تیرماه آغاز و اجرایی خواهد شد.
وی افزود: عنوان مرحله اول طرح نگهداشت شهری بهبود معابر شهری خواهد بود که به صورت روزانه و به همراه تمام مراحل دهگانه اجرایی خواهد شد.
صدیقی در خصوص آیتم‌های مرحله بهبود معابر شهری افزود: آسفالت معابر و لکه‌گیری، رسیدگی به وضعیت پیاده‌روها، ترمیم و بهبود کف‌پوش‌ها تعمیر و روان‌سازی پیاده‌روها برای معلولان و تعویض جداول شکسته، ترمیم و تعمیر پل‌های فلزی روی جوب‌ها و نرده‌های مربوطه، زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب و رسیدگی به اماکن ورزشی آیتم‌هایی خواهد بود که در قالب مرحله بهبود معابر شهری اجرا می‌شوند.
ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر در مدت دو هفته
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در ادامه سخنانش ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر را مرحله دوم طرح نگهداشت شهری عنوان کرد و افزود: ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر به مدت دو هفته تکرار خواهد شد. هفته اول اجرای این مرحله از اول تا نهم تیرماه خواهد بود و هفته دوم نیز از یازدهم تیرماه شروع و تا شانزدهم تیرماه تداوم خواهد داشت.
جواد صدیقی در خصوص آیتم‌های مورد اجرا برای ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌ها افزود: تنظیف و رفت و روب پارک‌ها و بوستان‌ها، رسیدگی به وضعیت عمومی نمازخانه‌ها، تجهیز نمازخانه‌ها به سیستم صوتی دستگاه اذان‌گو و موکت و فرش مناسب، برنامه‌ریزی برای پخش اذان و برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها، تعیین مسئول نمازخانه‌های عمومی در هر منطقه از آیتم‌های مورد اجرا در طول دو هفته اول اجرای طرح خواهد بود.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت عمومی فضای سبز، اعم از آبیاری، هرس و.... واکاری درختان، ارقام ردیفی و درختچه‌ها، توسعه آب خام، ایجاد فضای پر نشاط راهنما و هشدار دهنده در پارک‌ها، حذف تابلوهای نامناسب و تهیه و نصب تابلوهای زیبا، لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری و انجام موارد بهبود معابر شهری، زنده گیری سگ‌های بلاصاحب، نیز از دیگر آیتم های مورد اجرا در این مرحله خواهد بود.
فاز دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیرماه به مدت سه ماه اجرا خواهد شد و این مرحله در قالب ۱۰ مرحله در تمامی مناطق ده‌گانه اجرایی خواهد شد.
بهبود معابر شهری، ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌ها، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و کنترل جمعیت موش‌ها، ساماندهی فضاهای شهری، تعمیرات، زیباسازی محیط شهری، رنگ آمیزی، نورپردازی و روشنایی، تجهیز مبلمان شهری و پراکنش(ساماندهی) مناسب عناصر و المان‌های شهری عناوین دهگانه مراحل طرح نگهداشت شهری است.
انتهای پیام/
فاز دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیر آغاز می‌شود/ بهبود معابر شهری و ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌ها منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار