شهردار تبریز خبر داد:

آغاز مرحله دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیرماه

1401/03/28 - 17:24 - کد خبر: 65947 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از آغاز مرحله دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیرماه خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در این باره گفت: طرح نگهداشت شهری با هدف تقویت ارائه خدمات شهری ابتدای امسال برای اولین بار در تبریز اجرا شد که طبق گزارش ها، آثار و پیامدهای مفید و مثبتی در شهر داشته و موجبات جلب رضایت شهروندان را فراهم آورده است.
وی ادامه داد: اکنون مرحله دوم این طرح از ابتدای تیرماه در قالب ۱۰آیتم  خدمات شهری و با همکاری و هماهنگی ۱۰ منطقه شهرداری تبریز اجرا می شود.
وی درباره آیتم اول این طرح گفت: ما در این طرح بهبود معابر شهری را در اولویت قرار داده ایم و بر اساس آن به صورت روزانه شاهد آسفالت ریزی و لکه گیری معابر، بهبود و ترمیم پیاده رو ها، تعویض جداول شکسته، رسیدگی به اماکن ورزشی و ... خواهیم بود.
شهردار تبریز درباره ساماندهی پارک ها و بوستان ها نیز تصریح کرد: این عملیات از ابتدای تیرماه دو هفته تکرار خواهد شد که شامل رسیدگی به وضعیت عمومی فضای سبز اعم از آبیاری، هرس و... و همچنین رسیدگی به وضعیت عمومی نمازخانه ها و تنظیف و رفت و روب سطح پارک ها و بوستان ها خواهد بود.
یعقوب هوشیار با بیان اینکه ساماندهی فضاهای شهری از دیگر خدمات طرح نگهداشت شهری است، تاکید کرد: این طرح از بیست و پنجم الی آخر تیرماه شامل ساماندهی دستفروشان، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، برخورد قانونی با سد معابر است.
وی با اشاره به اینکه عملیات تعمیرات از اول الی ششم مردادماه اجرا می شود، افزود: تعمیرات مخازن و باکس ها زباله، ساماندهی و تعمیرات وسایل ورزشی و بازی پارک ها، تعمیرات صندلی اتوبوس ها، تعمیرات آبخوری ها و سرویس های بهداشتی و... در قالب این طرح به انجام می رسد.
شهردار تبریز همچنین اعلام کرد: طرح زیباسازی محیط شهری در هفته های دوم  و سوم مردادماه با انجام حذف زوائد بصری، نصب تابلوهای معرفی بناها و آثار ارزشمند تاریخی، ساماندهی تابلوها، نوسازی فواره های آبی پارک ها، ساماندهی آلاچیق ها و سایه بان ها و ... اجرا می شود.
وی همچنین رنگ آمیزی، نورپردازی و روشنایی، تجهیز مبلمان شهری و ساماندهی عناصر و المان های شهری را از دیگر آیتم های طرح نگهداشت شهری توصیف کرد که در اثنای تیر و مرداد امسال طبق زمانبندی انجام شده توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و شهرداری های مناطق ۱۰گانه اجرایی می شود.
انتهای پیام/
آغاز مرحله دوم طرح نگهداشت شهری از اول تیرماه منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار