معاون اقتصادی استاندار؛

جذب ۴۰ هزار میلیارد اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور/ این اعتبار مازاد بر بودجه استان است

1401/03/16 - 19:28 - کد خبر: 64723 نسخه چاپی

نصر: کلامی معاون اقتصادی استاندار گفت: اعتبار جذب شده مازاد بر بودجه دستگاه‌هاست به طور مثال بودجه فرهنگ و ارشاد استان در ابتدای سال مشخص شده و اعتبار خرید خانه ستارخان از خود وزارتخانه تامین می‌شود.

به گزارش نصر، محمد کلامی در گفت‌وگویی در خصوص میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اعتباری که در سفر رئیس جمهور به استان تخصیص داده شد به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ قسمت اول مربوط به دستگاه‌های دولتی و از طریق وزارتخانه تامین می‌شود واین مبلغ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: بخش دوم اعتباری است که برای صنایع، شرکت‌های دانش بنیان  و کشاورزی در نظر گرفته می‌شود که از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود و با این اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه جذب استان شده است.
معاون اقتصادی استان با بیان اینکه این اعتبار جدا از فایننس و امتیازگیری‌های دیگر است، گفت: با احتساب فایننس و… اعتبار بسیار بیشتری در سفر رئیس جمهور به تبریز جذب شده است.
وی در پاسخ به این سوال که این اعتبار در بودجه دیده شده یا خیر، توضیح داد: اعتبار جذب شده مازاد بر بودجه دستگاه‌هاست به طور مثال بودجه فرهنگ و ارشاد استان در ابتدای سال مشخص شده و اعتبار خرید خانه ستارخان از بودجه‌ خود وزارتخانه تامین می‌شود.
کلامی با اشاره به چالش اصلی با سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: فارغ از اعتباری که از وزارتخانه‌ها تامین می‌کنند چالش اصلی ما با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار پروژه‌های دانش بنیان و کشاورزی و… بود که خوشبختانه توانستیم این بودجه را جذب کنیم.
انتهای پیام/
جذب ۴۰ هزار میلیارد اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور/ این اعتبار مازاد بر بودجه استان است منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار