تخصیص ۳۵۵ میلیارد تومان به ورزش آذربایجان‌شرقی در سفر رییس جمهور

1401/03/16 - 11:16 - کد خبر: 64650 نسخه چاپی

نصر: بیست و سومین دور سفر استانی رییس جمهور با تخصیص اعتبار ۳۵۵ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی برای بهبود و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین توسعه ورزش همگانی در آذربایجان‌شرقی همراه بود.

به گزارش نصر، در این سفر یک روزه آیت الله رئیسی که با همراهی چند تن از وزرا و نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها از جمله وزیر ورزش و جوانان انجام شد تصمیمات خوبی در حوزه ورزش و جوانان استان اتخاذ و برای اجرایی شدن این تصمیمات اعتبار ۳۵۵ میلیارد تومانی تخصیص شد که در صورت پیگیری مسئولان استانی برای جذب این اعتبارات، ورزش استان در بعدهای مختلف از جمله زیرساخت ها، قهرمانی، همگانی و جوانان دچار تحول خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با پر خیر و برکت خواندن سفر رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به استان گفت: از جمله مصوبات سفر استانی سجادی، وزیر ورزش و جوانان به استان اختصاص ۳۵۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای بهبود و توسعه زیر ساخت های ورزشی و همچنین توسعه ورزش همگانی در دو بخش آقایان و بانوان بود که با جدیت پیگیر تخصیص این اعتبار هستیم.
حبیب ستوده نژاد ادامه داد: شهرستان های هریس و اهر مقصد مقام عالی وزارت در این سفر بود و با رویکرد مثبت و سازنده ای که دکتر سجادی دارند، منجر به صدور دستور برای مساعدت اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال هریس و تملک زمین فوتبال استادیوم پنج هزار نفری اهر شد.
وزیر ورزش و جوانان که در این سفر به عنوان نماینده تام الاختیار در شهرستان هریس و اهر حضور داشت در نخستین اقدام ورزشی خود، دستور تجهیز خانه تکواندو شهرستان هریس را صادر کرد.
حمید سجادی با بیان اینکه نباید دغدغه جوانان شهرستان هریس نبود سالن‌ و اماکن ورزشی باشد، قول ایجاد چمن مصنوعی زمین فوتبال مجموعه ورزشی تختی هریس را داد و گفت: احداث این زمین چمن به زودی از منابع اعتبار ملی آغاز می‌شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه منابع خوبی برای ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اختصاص خواهد یافت گفت: ورزش استان باید حافظ داشته های خود باشد و بداند که وزارت در این مسیر در کنار آنهاست و از ورزش حمایت خواهد کرد.
سیدمحمد پولادگر همچنین خبر از استخدام قهرمانان ورزشی داد و افزود: استخدام قهرمانان ورزشی با توجه به آیین نامه انجام می شود و قهرمانانی استخدام می شوند که حائز شرایط مصوب استخدام قهرمانان ورزشی هستند.
دیگر مصوبه مهم این سفر که مطالبه مهم ورزش استان نیز بود تکمیل استادیوم بناب بود که از سوی وزرا و نمایندگان ویژه رییس جمهوری بازدید شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی که در این سفر مامور رسیدگی به وضعیت این استادیوم شده بود با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ولایت بناب گفت: در تلاش هستیم با تأمین منابع مالی از سوی دولت به انتظار چندین ساله مردم شهرستان خاتمه دهیم.
علی نبیان افزود: در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز در این سفر شاهد افتتاح این پروژه در اوایل سال آتی خواهیم بود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت سیزدهم به این پروژه تخصیص یافته و هم اکنون پیمانکار پروژه ۲۸۰ میلیارد ریال از این پروژه طلبکار است که امیدواریم در این سفر، اعتبار مورد این طرح تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله اهداف اصلی دولت بوده و در سفرهای استانی فرصتی فراهم می آید تا نمایندگان رئیس جمهور و هیأت دولت از طرح های در دست اجرا بازدید میدانی داشته باشند.
زلفی گل وزیر علوم نیز در بازدید از این ورزشگاه، تکمیل آن را از مهم ترین اولویت های شهرستان بناب برشمرد و گفت: در جریان سفر دولت به استان آذربایجان شرقی موارد خواسته شده را مطرح و پیگیری کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب اظهار امیدواری کرد: در جریان این سفر با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه باشیم.
حجت الاسلام محمد باقری بنابی خاطرنشان کرد: این استادیوم ورزشی برای تکمیل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و جزو اولویت های مطالبات مردمی از دولت محترم است.
البته در این سفر اماکن ورزشی دیگر دستگاه های اجرایی نیز مورد توجه بود و چند مورد به بهره برداری رسید که می توان به افتتاح سالن چند منظوره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر نیرو اشاره کرد.
این سالن در۸ هزار مترمربع زمین و ۲ هزار مترمربع زیربنا برای رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و تنیس روی میز، شطرنج، بدن سازی و آمادگی جسمانی افتتاح شد و در مواقع اضطراری به عنوان سالن بحران نیز از آن استفاده خواهد شد.
دیگر تصمیم بزرگ این سفر دستور رییس جمهوری برای تشکیل شرکت مس آذربایجان بود که بی ارتباط با ورزش هم نیست و در صورت تحقق این امر و با توجه به فعالیت های ورزشی شرکت مس و تیمداری در رشته های مختلف، ورزش استان نیز حامی بزرگ مالی در کنار خود خواهد داشت.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در نخستین واکنش به این خبر، خواستار انتقال سریع مالکیت تیم های تراکتور و ماشین سازی به شرکت های مس استان شد.
محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه در یکی از استان های کشور سه تیم در لیگ برتر فوتبال از سوی معادن این استان اداره می شوند و ضروری است آذربایجان نیز با توجه به ذخایر معدنی بسیار بالا، از این امتیاز برخوردار شود.
البته هواداران تیم فوتبال ماشین سازی نیز در این سفر بیکار ننشستند و با معاون وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با وضعیت این تیم و تعیین تکلیف آن گفت و گو کردند.
در این دیدار که در محل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی انجام شد، عده ای از هواداران به نمایندگی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی خواستار بازگرداندن مالکیت تیم به کارخانه شدند و این خواسته را که مطالبه همه دوستداران این تیم قدیمی و ریشه دار است، با سیدمحمد پولادگر مطرح کردند.
هواداران تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز همچنین با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از رییس جمهور درخواست کردند تا با دادن دستورات لازم و احیای دوباره مالکیت کارخانه ماشین سازی، از بدتر شدن وضعیت این تیم باسابقه تبریز جلوگیری کند.
پولادگر نیز در این دیدار با استماع خواسته هواداران، قول داد تا موضوع را پیگیری کند.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز پس از آنکه به بخش خصوصی انتقال مالکیت شد، در سراشیبی افت قرار گرفت و با سقوط از لیگ برتر و در ادامه سقوط از لیگ دسته یک، در بحرانی ترین وضع قرار گرفت.
در پایان این سفر یک روزه رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی تخصیص اعتبار قابل توجهی برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان مورد موافقت قرار گرفت که سهم ورزش استان برای تکمیل و بهره برداری از ۱۸ طرح نیمه تمام، ۳۵۵ میلیادر تومان بود و اداره ورزش و جوانان در گام اول باید برای جذب این اعتبارات و در گام بعدی باید با مدیریت در هزینه، طرح های نیمه تمام از جمله ورزشگاه یادگار امام تبریز، استخر قهرمانی استان، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بناب و دیگر طرح های اولویت دار را تکمیل و به بهره برداری برساند.
انتهای پیام/
تخصیص ۳۵۵ میلیارد تومان به ورزش آذربایجان‌شرقی در سفر رییس جمهور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار