خبر/

آسفالت‌ریزی ۱۱ هزار تنی معابر و خیابان‌های تبریز

1401/03/14 - 12:22 - کد خبر: 64552 نسخه چاپی

نصر: در هفته ای که گذشت شهرداری تبریز با توزیع بیش از ۱۱ هزار تن آسفالت اساسی و لکه گیری در نقاط مختلف شهر ساماندهی معابر شهر را که یکی از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت های مدیریت شهری است تداوم بخشید.

به گزارش نصر، آسفالت شهری و مناسب‌سازی مسیرهای تردد، دغدغه‌ای به قدمت شهرنشینی و احداث اولین جاده‌های حمل و نقل در دنیاست که تقریبا در همه جای دنیا اولویت اول مدیریت شهری محسوب می‌شود. مناسب‌سازی مسیر و آسفالت‌ریزی اصولی برای تردد شهروندان بدون کوچکترین ناراحتی و نارضایتی، کمترین مطالبه شهروندان از شهرداری و مدیران آن است.
شهرداری تبریز نیز به همین سبب و در راستای ارج نهادن به خواسته‌های به‌حق شهروندان، این روزها که فصل کاری منطقه آذربایجان در جریان است، با آسفالت‌ریزی‌های گسترده اقدام به بهسازی معابر برای تردد سهل‌تر شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی کرده است.
موضوع آسفالت و تاکید بر اهمیت اجرای صحیح و به‌هنگام آن به اندازه ای برای مجموعه مدیریت شهری تبریز مهم و حیاتی است که سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز از پیش‌بینی ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آسفالت طی سال جاری خبر می‌دهد.
حالا مناطق دهگانه شهرداری تبریز هم به تکاپو افتاده‌اند و از آسفالت‌ریزی‌های اساسی گرفته تا آسفالت کوچه‌ها و لکه‌گیری معابر مربوط به مناطق خود را به طور جدی در دست اجرا دارند. در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته دوم خرداد داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.


منطقه یک
شهرداری منطقه یک تبریز در هفته نخست خرداد اقدام به توزیع دو هزار و ۴۰۰ تن آسفالت‌ریزی کرده است.
در این بین آسفالت ریزی مسیر بلوار هفت تیر، ملازینال، کوی شهدا، عباسی، بیلانکوه شرقی و بلوار استاد شهریار از مهم ترین نقاطی است که طی این هفته در این منطقه آسفالت ریزی شده است.

منطقه دو
شهرداری منطقه دو تبریز هم با ۲۳۰ تن آسفالت در این هفته در صدد آماده سازی و بهسازی معابر منطقه خود برآمده است.
بر همین اساس کوی نهم و دهم زعفرانیه و میرداماد توسط شهرداری این منطقه آسفالت ریزی می‌شوند.

منطقه سه
در هفته دوم خرداد، شهرداری منطقه سه تبریز نیز با مجموع سه هزارو 280 تن آسفالت‌ریزی معابر این منطقه را برای شهروندان خود مناسب‌سازی کرده است.
یک هزارو 500 تن در مسیر خیابان فدک حدفاصل حافظ به مارالان، یک هزارو 400 تن در مسیر خیابان انتظام حدفاصل فدک به ارتش و ۳۸۰تن در خیابان شهید اشرفی توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه توسط معاونت خدمات شهری این منطقه انجام یافته است.
همچنین به میزان ۱۸۵ تن آسفالت در قالب لکه گیری توزیع شده است.


منطقه چهار
در این بین شهرداری منطقه چهار تبریز نیز با ۶۲۲ تن آسفالت، وضعیت آسفالت معابر خود را بهبود بخشیده است.
آسفالت ریزی خیابان شهید راثی حق و کوچه شهید حضرتی با ۵۸ تن، خیابان شهید راثی حق کوچه ملا علی اوغلی و خیابان حکم آباد کوچه لکه گیری خیابان حکم آباد کوچه رنجبران با ۵۸ تن، خیابان بهار کوب ولایت کوچه باقرخان با ۳۹ تن، لکه گیری خیابان حکم آباد کوچه ملک پور و ملا علی با ۵۸ تن، لکه گیری خیابان بهار کوی ولایت کوچه ستارخان با ۳۹ تن، لکه گیری خیابان حکم آباد کوچه رفعت با ۵۷ تن، خیابان بهار کوی بهداری کوچه شیخ حسن با ۲۰ تن، لکه گیری خیابان خادم با ۵۰ تن، خیابان انقلاب کوی اسلامی با ۶۰ تن، خیابان انقلاب کوی اسلامی با ۴۰ تن از جمله آسفالت ریزی های انجام یافته طی هفته گذشته بود.
در این منطقه همچنین ۸۵ تن دیگر برای لکه گیری معابر مختلف آسفالت استفاده شده است.

منطقه پنج
شهرداری منطقه پنج تبریز هم طی این هفته با آسفالت‌ریزی اساسی ۴۲۳ تنی و لکه گیری ۶۱ تنی گامی در راستای این رویکرد مدیریت شهری برای خدمات دهی به شهروندان تبریزی برداشت.
کوی استانداری، باغمیشه، مهستان، نیاوران از جمله مسیرهایی است که توسط شهرداری منطقه به صورت اساسی و پاسداران، باغمیشه، فرشته شمالی و میدان فهمیده لکه گیری شده است.
 

 
منطقه ۶
این منطقه در هفته گذشته ۴۳ تن آسفالت در قالب لکه گیری توزیع شده است.

منطقه هفت
شهرداری منطقه هفت تبریز نیز آسفالت ریزی دو هزارو 200 تنی را طی این هفته به انجام رساند و همچنین به میزان ۳۰۰ تن آسفالت ریزی لکه گیری انجام شد.
مسیرهای کوچه دادمهر دو در شهرک اندیشه، کوچه قنبری در خیابان اشرفی لاله، ۱۰متری صبا واقع در خیابان اشرفی لاله، کوی شبنم واقع در اخماقیه، کوچه مدرسی و... بیشترین حجم آسفالت را طی این هفته به خود اختصاص داده است.
منطقه هشت
معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت تبریز نیز ۳۱۸ تن آسفالت‌ریزی به صورت لکه پیری طی این هفته انجام داده است.
مسیرهای بازارچه شهدا، کوچه دانشور، کوچه حریری، محوطه استانداری، کوچه دل حامد، کوچه شریعتی از جمله این لکه گیری ها محسوب می‌شود.

منطقه ۹
شهرداری منطقه ۹ تبریز هم آسفالت ریزی ۱۷۹ تنی را در هفته جاری انجام داده است.
آسفالت‌ریزی خیابان های ادیب شمالی، مسیر برج الما و محلات فتح آباد در برنامه آسفالت‌ریزی این منطقه قرار گرفت.

منطقه ۱۰
در این بین شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز هفته گذشته ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در سطح منطقه خود انجام داده است.
هفته دوم این ماه کوچه شهید اکبری، نسیم، اسدگلی، شهید نوروزی، قنادی و... از جمله معابری است که هفته گذشته توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز آسفالت ریزی یا لکه گیری شده است.


 
علاوه بر مناطق دهگانه، عملیات آسفالت ریزی در سازمان آرامستان های شهرداری تبریز نیز در مسیرهای  دسترسی به بلوک ۹۵ و باند کندرو بلوک ۱۱۲ وادی رحمت به طول ۴۵۰ و عرض ۱۲ متر با ۸۰۰ تن آسفالت انجام شده است.
انتهای پیام/
آسفالت‌ریزی ۱۱ هزار تنی معابر و خیابان‌های تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار