مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:

کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور تکذیب شد/ تولید طبق روال ادامه دارد

1401/03/10 - 13:55 - کد خبر: 64274 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور، از صادرات مرغ خبر داد و گفت: اکنون جوجه ریزی طبق روال انجام می‌شود و هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ موردنیاز کشور نداریم.

به گزارش نصر، «حبیب اسدالله نژاد» امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، افزود: در پی کاهش نقدینگی بخش تولید (طیور)، اندکی با افت جوجه ریزی روبرو خواهیم شد، اما این که افت در حد ۵۰ درصدی در اولید گوشت مرغ داشته باشیم، صحت ندارد و این موضوع درست نیست. تولید به کار خود طبق روال ادامه می‌دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه برخی که ادعای کاهش تولید مرغ را دارند، به دنبال گران کردن آن هستند، اظهار داشت: اکنون برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت طیور، دولت شرایط را برای جذب و خرید مرغ مازاد فراهم کرده است، به طوری که بخشی از مرغ مازاد تولیدی توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و  ذخیره‌سازی و بخش دیگر روانه بازارهای صادراتی می‌شود.

صادرات گوشت مرغ در حال انجام است
به گفته وی، اکنون صادرات گوشت مرغ به دلیل وجود بازارهای صادراتی در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی درباره وضعیت تامین نهاده‌های صنعت طیور کشور، گفت: نهاده‌های صنعت طیور با ارز نیمایی هیچ مشکلی ندارد و سریع در سامانه بازارگاه بارگذاری و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
اسدالله نژاد تصریح کرد: آن بخش از تولیدکنندگانی که نهاده با ارز ترجیحی طلب دارند، هنوز نهاده خود را دریافت نکرده‌اند. وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد فرایند تخصیص نهاده‌ها با ارز ترجیحی را تسریع کند و تا هفته آینده در اختیارشان قرار بگیرد که دچار مشکل نشوند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اضافه کرد: بخشی از نهاده‌ها از طریق تولیدکنندگان خریداری شده و مبلغ آن به‌حساب واردکنندگان واریز شده است، اما واردکنندگان نهاده‌ها را در اختیار بخش تولید قرار نمی‌دهند که این مهم نیز در حال پیگیری است.
وی در پایان تاکید کرد: تولیدکنندگان باید با افزایش بهره‌وری هزینه قیمت تمام شده را کاهش دهند تا خرید مرغ صادراتی ایران در بازارهای هدف جذاب شود، البته مرغ تولیدی کشور بازارهای خود را دارد.
به گزارش ایرنا، به‌تازگی رییس اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرده بود که ۵۰  درصد مرغداران جوجه ریزی نکرده‌اند و در بازار خارجی هم صادرات با نرخ‌های فعلی صرفه ندارد و گذشته از این بازار صادراتی ایران محدود به عراق و افغانستان است که در حال حاضر همان بازارها را هم از دست داده و کشورهای دیگر جایگزین ایران شده‌اند.
انتهای پیام/
کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور تکذیب شد/ تولید طبق روال ادامه دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار