خبر/

پردیس جدید گوگل با قابلیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر 

1401/02/28 - 17:48 - کد خبر: 63174 نسخه چاپی

نصر: پردیس شرکت گوگل که به تازگی در کالفرنیا افتتاح شد، اولین نمونه از شرکتی است که از ده‌ها هزار پنل خورشیدی کوچک تشکیل شده است و گوگل را به هدف خود در مورد استفاده از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر تا پایان دهه جاری دست نزدیک کرد.

به گزارش نصر، گوگل پس از گذشت نزدیک به پنج سال از زمان ساخت‌و‌ساز به طور رسمی پردیس Bay View خود را در کالیفرنیا افتتاح کرد. 
غول موتور جستجو علاوه بر طراحی نمادین این پردیس  قصد بر ایجاد محل کار سازگار و سالم برای کارمندان تمرکز دارد. 
این پردیس در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار و در مجاورت مرکز تحقیقات ایمز ناسا واقع شده و هزاران کارمند در آن می‌توانند کار کنند، همچنین ۲۰ هکتار فضای باز، دو ساختمان اداری، یک مرکز رویدادها با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و ۲۴۰ واحد اقامتی کوتاه مدت برای کارمندان در آن وجود دارد. 


 
این پردیس به نحوی طراحی شده است که میزان انتشار کربن داخلی آن به نصف کاهش پیدا کند و همچنین میزان استفاده از آب را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. 
گوگل همچنین توضیح می‌دهد که هر میز دارای فضای سبز، نور روزانه و مناظر زیبایی خواهد بود تا سلامت و رفاه افراد داخل را بهبود بخشد.


 

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در پردیس جدید گوگل 
گوگل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در این پردیس اولویت خود قرار داده است و پتانسیل دریافت انرژی خورشیدی ساختمان‌های خود را با این طراحی به حداکثر رسانده است. 
همچنین این پردیس اولین نمونه از مدل طراحی جدید گوگل محسوب می‌شود که از ده‌ها هزار پنل خورشیدی کوچک تشکیل شده است، این امر به گوگل کمک می‌کند تا به هدف خود در مورد استفاده از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر تا پایان دهه جاری دست پیدا کند. 


 
طراحی سقف این پردیس کاملا به شکل یک سایبان یا چادر دیده می‌شود که برای محافظت از فضای داخل، ارائه نور موردنیاز به کارمندان، نمایی زیبا فضای بیرونی و به حداکثر رساندن میزان آبی که می‌تواند در هنگام باران، برای مصارف مجدد جذب و ذخیره شود. 
شکل منحنی آن نیز به جذب نور خورشید برای پنل‌های خورشیدی کمک می‌کند، همچنین سیستم تهویه آن از ۱۰۰ درصد هوای بیرون استفاده می‌کند.


 
انتهای پیام/
پردیس جدید گوگل با قابلیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر  گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار