معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در آذربایجان‌ شرقی همزمان با کل کشور

1401/02/04 - 15:35 - کد خبر: 61845 نسخه چاپی

نصر: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌ شرقی از اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در استان همزمان با کل کشور خبر داد.

به گزارش نصر، امید یامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در استان از اول اردیبهشت جاری شروع شده و تا آخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این طرح امسال با مراجعه به ۵۴ خوشه شش خانواری و در مجموع ۳۲۴ خانوار در مناطق شهری و روستایی و اخذ و تکمیل اطلاعات به صورت ماهانه و فصلی اجرا می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را برآورد متوسط هزینه و درآمد یک خانوار شهری و روستایی در سطح استان اعلام کرد.
یامی گفت: اهمیت این طرح در امکان بررسی روند مصرف کالاها و خدمات، مطالعه روابط متقابل ویژگی‌های اجتماعی- اقتصادی خانوارها، ارزیابی آثار سیاست‌های اقتصادی در زمینه تامین عدالت اجتماعی و بررسی توزیع درآمد، امکان بررسی خانوارهای زیر خط فقر و نقش مهم آن در تامین اطلاعات مورد نیاز حساب‌های ملی و منطقه‌ای و برنامه ریزی‌های اقتصادی- اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌ شرقی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نتایج تفضیلی این طرح به صورت سالانه توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.
انتهای پیام/
اجرای طرح هزینه و درآمد خانوار در آذربایجان‌ شرقی همزمان با کل کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار