یادداشت مدیر مسئول/

یک ساعت با سید شریف

1401/01/22 - 09:15 - کد خبر: 61150 نسخه چاپی

نصر: دهم خرداد امسال حضور حجت الاسلام دکتر محمد علی آل هاشم در کسوت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ۵ ساله می شود.

حضوری متفاوت از یک روحانی در کسوت حساس امام جمعه؛ در شهری حساس و سیاسی که همواره آبستن اتفاقات و رویدادهای مهم و تاریخی بوده است.
دکتر آل هاشم پس از ۸ سال نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جمهوری اسلامی ایران اینک راهی موطن مادری اش شده بود تا در کنار پدر بزرگوارشان بار دیگر نام آل هاشم ها را در تبریز بر سرزبان ها بیاورد.
خانواده ای مردمی ، محبوب و محجوب در کنار شهره به انصاف و عدالت و محبت کافی بود تا سید شریف حضورش در تبریز را فرصتی برای تغییر نگاه ها از امام جمعه به امام از شنبه تا جمعه تغییر دهد. همنشینی با مردم در مسجد و بازار؛ حذف نرده های نماز جمعه ، حضوری فعال در مناسبت های اجتماعی و فرهنگی ؛ همه و همه دست در دست هم دادند تا سبکی نو در ایجاد تعامل بین امام جمعه و مردم خلق شود ؛ سبکی که پایه های آن محبت و عرض ارادت بود و دیوارهایش با آجرهای اعتماد و انصاف و‌اعتدال بنا شده بود.
امروز در غیاب مرحوم آیت الله مجتهد شبستری و شادروان آیت الله مسلم ملکوتی جایگاه نماینده ولی فقیه در تبریز کهن تعییر کرده است.
به عبارتی می توان با صدای بلند گفت دکتر آل هاشم « امام جمعه محبوب » را به معنای واقعی تعریف کرد و همه متوجه شدند که اگر کسی محبوب باشد بر دل ها حکومت می کند.
عصر هشتمین روز ماه مبارک رمضان امسال فرصتی دست داد تا دیدار خصوصی به دعوت ایشان در بیت شان داشته باشم. دیدار با محور موضوعات استان و نقش نصر در توسعه و‌ پیشبرد سیاست های توسعه ای استان و برخی موضوعات مهم که قطعا گذر تاریخ نیاز است تا این گفت و‌شنودها ترجمه و موعد بیان اش فراهم شود.
محبت سید شریف به مجموعه نصر و ابراز محبت و‌ نگاه عمیق رسانه ای شان حکایت از اطلاعات جامع رسانه ای ایشان داشت و این بود که یک ساعت به تحلیل موضوعات حساس استان پرداختیم.
دکتر آل هاشم را همه مان فرصتی برای استان می دانیم حال اینکه تا چه حدی از این فرصت در سطح کلان استان بهره برده ایم جای بحث و بررسی دارد، مطلب دوست و‌ همکار عزیزم دکتر مهرداد خوشکار مقدم در باب « تغییر امام جمعه تنها راهکار نیست» لب کلامی در این موضوع بود.
مدیران استان قطعا مشی و روش امام جمعه تبریز را می توانستند الگوی مشی مدیریتی خود قرار دهند که متاسفانه نشد چرا که شاهد افول جایگاه استان در اکثر شاخص های توسعه ای استان هستیم.
امروز آذربایجان شرقی شاهد افول جایگاه اش در شاخص های توسعه ای و صعود در آمارهای بزهکاری است که تاسف بار است.
تاب آوری مردم آذربایجان شرقی کاهش چشمگیری داشته به طوری که در آمار نزاع و‌خشونت جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است؛ سهم آذربایجان شرقی در GDP یا تولید ناخالص ملی شدیدا در حال افول است و‌ این یعنی سیگنال های مثبتی از حوزه های مختلف استان دریافت نمی شود.
امید آنکه رویکرد مدیران ارشد استان تغییر ملموسی داشته باشد تا فرصت های موجود در استان به تهدید تبدیل نشود. در دیدار یک ساعته ام با دکتر آل هاشم موضوعات مختلفی را بحث کردیم که قطعا اگر مدیران نه در شعار بلکه در عمل به برخی از این رهنمودها جامه عمل می پوشاندند و‌البته بپوشانند شاهد این نزول تاریخی آذربایجان شرقی در شاخص های مختلف نخواهیم شد.
امروز آذربایجان به یک پوست اندازی مدیریتی نیاز دارد ؛ پوست اندازی که تاریخی و مبتنی بر تغییر نگاه ها است. اولویت های آذربایجان شرقی باید احصا شود و به یک گفتمان مشترک بین مردم، مسئولان و رسانه ها تبدیل شود و این گفتمان مشی پیشرفت استان را رقم خواهد زد.
امروز حال آذربایجان خوب نیست برای مداوای آن صرفا سیاست های آسپرینی کارساز نیست ؛ اولویت ها باید تابلو شود و به راهبرد اجرایی مدیران تبدیل شود . اگر امروز نه توان حل مشکل تراکتور را داریم نه توان پیشگیری از حذف آذربایجان شرقی از رینگ ترانزیتی کشور مشکل از ماست نه دیگران.
منتظر می مانیم تا شاهد این پوست اندازی ها باشیم.
انتهای پیام/
یک ساعت با سید شریف امیر کریم زاد شریفی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار