رئیس اداره ورزش:

۱۰ خانه‌ ورزش روستایی در ملکان احداث می‌شود

1401/01/16 - 17:04 - کد خبر: 60864 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان توسعه خانه‌های ورزش روستایی با مشارکت دهیاران را جزو اولویت‌های کاری این اداره در سال جاری عنوان کرد و گفت: ایجاد ۱۰ خانه ورزش در روستاهای این شهرستان با مالکیت دهیاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نصر، یعقوب عبدی روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه شهرستان افزود: متاسفانه از بین ۸۴ روستای شهرستان تنها در پنج روستا خانه ورزش وجود دارد.
وی همچنین از راه‌اندازی مجمع خیران ورزشی شهرستان را یادآوری کرد و گفت: شورای ورزش نیز از اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد و باید این موضوع را هم در نظر گرفت که اداره ورزش و جوانان به تنهایی مسئولیت این بخش را بر دوش ندارد و در این حوزه دهها اداره و سازمان دولتی باید پای کار بیایند.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان نداشتن منبع اعتباری جهت خرید چمن مصنوعی را عامل اصلی نیمه‌کاره ماندن استادیوم فوتبال این شهرستان ذکر کرد و افزود: متاسفانه به علت بلاتکلیف ماندن تنها استادیوم فوتبال، فعالیت تیم‌های این شهرستان تعطیل شده و مسابقات و تمرین‌های فوتبال در زمین‌های خاکی روستاها برگزار می‌شود.
وی هیئت ورزشی کوهنوردی را از فعال‌ترین هیات‌های شهرستان ملکان دانست و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ کوهنورد عضو هشت گروه کوهنوردی مجوزدار در این شهرستان فعال هستند.
وی با بیان اینکه به منظور رفع پویایی بیشتر ورزش از روسای هیات‌های ورزشی خواسته است تا برنامه‌های خود را به طور مستمر به اداره ورزش و جوانان ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مدیران بدون برنامه در سال جاری از سمت خود برکنار می‌شوند.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان نبود درآمد پایدار را یکی از مشکلات ورزش این شهرستان دانست و بیان کرد: برنامه‌هایی جهت ایجاد درآمد پایدار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ملکان در سال جدید تدوین شده است.
وی با بیان اینکه اجاره‌بهای ۶ سالن ورزشی و یک استخر تنها منابع درآمدی اداره ورزش و جوانان ملکان محسوب می‌شود، بیان کرد: تعدادی از سالن‌ها شرایط واگذاری ندارد و از سوی دیگر نیز حدود ۱۴۰ میلیون تومان بدهی داریم و برای ساماندهی سالن‌های ورزشی و توسعه ورزش نیز به حدود یک میلیارد تومان بودجه نیازمند دارد.
«عبدی» برگزاری دوره‌های ورزشی برای داوران و مربیان رشته‌های ورزشی و همچنین دوره‌های دانش‌افزایی به خصوص در رشته‌های والیبال، فوتبال و آمادگی جسمانی را از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری ذکر کرد.
وی همچنین با بیان اینکه ملکان مهد ورزش و یکی از شهرستان‌های مطرح ورزش آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر یکهزار و ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان وجود دارد؛ ضمن اینکه به خاطر بیماری کرونا و حمایت ضعیف دستگاه‌های دولتی، ورزش شهرستان طی ماه‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی افت داشته و نیازمند حمایت مردم و مسئولان است.
انتهای پیام/
۱۰ خانه‌ ورزش روستایی در ملکان احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار