یادداشت نصر/

نوروز امسال تبریز را فراموش کنید!

1401/01/14 - 11:51 - کد خبر: 60721 نسخه چاپی

نصر: امسال بعد از دو سال قرنطینه کرونایی همه آماده میزبانی از سونامی گردشگران نوروزی بودند جز تبریز!

وقتی 30 بهمن ماه سال گذشته " عباس رنجبر" شهردار وقت تبریز با رای اکثریت آرا عزل شد تماسی با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز که دوستی دیرینه ای هم دارم تماس گرفتم و گفتم: " بزرگوار یک ماه مانده به نوروز شهردار تغییر نمی دهند در حالی که همه کشور آماده میزبانی از گردشگران نوروزی می شوند شما به دنبال تغییر شهردارهستید؟"
این عضو شورای شهر هم با قاطعیت تمام گفت: " رنجبر باید می رفت اگر می ماند تغییرش دشوار می شد ؛ مطمئن باش شهرداری در قامت تبریز به زودی انتخاب و همه کارها به بهترین نحو پیش خواهد رفت."
آن زمان فراموش نمی کنم که تیم جوان و انقلابی که فقط خودشان را انقلابی و بقیه را ضد انقلاب می دانند استوری زدند حمایت های رسانه های جیره خوار از شهردار برکنار شده تبریز.
آن زمان سکوت کردیم تا ببینیم این مدعیان چه با شهر خواهند کرد و نوروز دیدیم چه کردند.
تبریز زیبا چهره ای زشت به خود گرفت؛ پاک و تمیز ترین شهر کثیف ترین شهر شد؛ مدرن ترین شهر عقب مانده ترین شد و...
البته اگر تمام این مشکلات و کمبودها را بر گردن شهرداری و شورای شهر تبریز هم بیاندازیم اجحاف کرده ایم چرا که گویا همه استان دست در دست هم داده بودند تا امسال نوروز آذربایجان در خور شان این استان نباشد.
وضعیت استراحتگاه های بین راهی استان افتضاح بود و مردم در مقایسه با بین راهی های سایر استان ها این کمبودها را عیان تر کردند. آسفالت آزادراه پیامبر اعظم (ص) تا زنجان عالی ولی به محض ورود به حریم استان آذربایجان شرقی گویا به مناطق جنگ زده وارد شده ایم!
فرصت تعطیلات نوروزی برای شهروندان تبریزی این امکان را فراهم کرد تا به شهرهایی که مدیران شهرداری تبریز سفر می کنند ولی هیچگاه درس نمی گیرند؛ سفر کنند و ببینند تبعیض ها و تفاوت ها را.
البته این تبعیض ها بیشتر داخل استانی و درون خانوادگی است چرا که اگر شهر را یک ماه مانده به نوروز بدون شهردار کنیم نباید انتظار تحولی شگرف در شهر داشته باشیم.
البته دور از انصاف است اگر از تلاش های سرپرست محترم شهرداری هم یاد نکنیم ولی چه کنیم که دوران سرپرستی معمولا کوتاه و موقتی است.
تاخیر در صدور حکم شهردار منتخب تبریز و عدم ورود بزرگان شهر برای تسریع در این امر دست در دست هم داد تا نوروزی غیر قابل وصف برای تبریز در تاریخ ثبت شود.
اما ای کاش تاریخ تبریز نوروز امسال را فراموش کند چرا که همه ناراضی بودن از گردشگری که می گفت: نام تبریز و تبلیغات گسترده مرا از اهواز به این شهر کشاند اما واقعا متاسفم شدم.
تا شهروندان تبریزی که نوروز گلباران شده دو سال پیش را هرگز فراموش نمی کنند؛ زمانی که همه به خاطر قرنطینه در خانه ها بودند و به محض خروج از منزل با گلکاری های زیبای معابر مواجه می شدند ولی امسال سرما از یک طرف و کم کاری ها از طرف دیگر دست در دست هم داد تا نوروز امسال را از دست دهیم.
قطعا امسال گردشگران نوروزی تبریز سفیران تبریز زیبا نشدند بلکه سفیران ناکارآمدی ها و بی تدبیری های مسئولان در شهر شدند که این مایه تاسف و تاثر است.
امیدواریم استاندار محترم و انقلابی آذربایجان شرقی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار منتخب از این ناکامی ها پلی به سوی زیبایی های خلق کنند تا شاید از شدت ناراحتی و دلخوری شهروندان و گردشگران کاهش یابد و برای بهار و تابستان بتوانیم آمادگی میزبانی در خور شان را داشته باشیم.
 
امیر کریم زاد شریفی – مدیر مسئول نصر
 
انتهای پیام/
 
نوروز امسال تبریز را فراموش کنید! امیر کریم زاد شریفی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار