خبر/

شفاف سازی فرصت های سرمایه گذاری در بازرگانی مس سونگون

1400/12/07 - 22:50 - کد خبر: 59583 نسخه چاپی

نصر: در نشست مشترک معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی با معاون و مدیران بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس، فرصت های سرمایه گذاری در تامین و تدارکات مجتمع مس سونگون بررسی و نیازمندی های بازرگانی جهت ایجاد ظرفیت های تامین در منطقه تشریح شد.

به گزارش نصر، در این نشست تخصصی که معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی و روسای گروه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و اقتصادمقاومتی حضور داشتند، خیرخواه، معاون بازرگانی با بیان اینکه تامین اقلام مورد نیاز مس از منطقه و تمرکز بر بومی سازی قطعات و مواد اولیه خارجی در اولویت کاری بازرگانی است، مصداق های ظرفیت های سرمایه گذاری برای تامین نیازمندی های مس سونگون در شرایط موجود و در طرح های توسعه ای که نیاز بیشتری خواهد داشت را تشریح نمود.
در این نشست کاری، خانم دکتر اشراقی سرپرست معاونت سازمان ‌، شناسایی ظرفیت ها و تمرکز بر جذب سرمایه برای تکمیل زنجیره مس در استان را مهم برشمرد و از اقدام قابل توجه بازرگانی و مدیران مس در بومی سازی قطعات و منطقه‌ای سازی تامین نیازها قدردانی کرد. هم چنین ایشان تاکید نمودند جهت ارتقای جایگاه استان و بالا بردن سهم اقتصادی استان درکشور نیازمند جذب سرمایه گذاران در این صنایع هستیم و ما باید دنبال مشارکت بنیاد‌ها و نهاد‌های مالی در این سرمایه‌گذاری‌های کلان باشیم.
در این نشست، مصداق هایی از گروه کالایی شیمیایی، مکانیکی، پلیمر و پلاستیک  و همچنین برقی و الکترونیکی جهت سرمایه گذاری تشریح شد.
در این جلسه بر ضرورت ایجاد افق دید مشترک و اجماع در مسئولین و تشکل های غیردولتی و سرمایه گذاران برای ایجاد و تکمیل زنجیره تولید مس در استان تاکید شد و مطرح گردید که جهت تحقق رشد اقتصادی دراستان تمام دستگاه های اجرایی باید بستر و زیر ساخت ها لازم را جهت  جذب سرمایه گذاران در این حوزه مهیا نمایند.
انتهای پیام/
شفاف سازی فرصت های سرمایه گذاری در بازرگانی مس سونگون نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار