مدیرعامل پتروشیمی تبریز:

یک هزار و 300 قطعه تحریمی در پتروشیمی تبریز بومی سازی شد

1400/11/24 - 11:35 - کد خبر: 58976 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل پتروشیمی تبریز اعلام کرد: در این مجتمع یک هزار و ۳۰۰ قطعه تحریمی با کمک شرکتهای دانش بنیان طراحی و ساخته شده است که این رقم تا پایان سال به یکهزار و ۵۰۰ قطعه خواهد رسید.

به گزارش نصر، سیاوش درفشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سودآوری برای پتروشیمی، کاهش هزینه ها، در دسترس بودن مواد و قطعات مورد نیاز، درآمدزایی برای شرکت های داخلی و دانش بنیان، نتیجه خودکفایی در تولید محصولات شیمیایی جدید و قطعات یدکی است. 
وی با اشاره به تولید پلی استایلن قابل انبساط در این شرکت گفت: این محصول قابل استفاده در بسته بندی لوازم خانگی و ایزولاسیون است.
وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ به علت ارایه نشدن مواد شیمایی کددار ، پتروشیمی تبریز دچار مشکل شد، اما با اتکا به پژوهشگران داخلی ۲۰ نوع محصول جدید شیمیایی تولید کرد.
 ‌درفشی تشریح کرد: تولید پلی استایل قابل انبساط علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از وقفه در تولید شد، در ۹ ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن از این محصول نیز به بازار عرضه شد.
وی گفت: قطعات یدکی و مواد شیمیایی مورد نیاز شرکت از خارج تامین می شد که با مشکلات زیادی مواجه بود، اما در سه سال اخیر توانستیم بخش قابل توجهی از آنها را با استفاه از توانمندی های داخلی، بومی سازی کنیم.
وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری بتوانیم یک هزار و ۵۰۰ قطعه مورد نیاز شرکت را طراحی کنیم و به مرحله تولید برسانیم.
وی یادآوری کرد: ارزش این قطعات حدود یک میلیون یورو برآورد می شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز ادامه داد: از جمله طرح های فعال در واحد پژوهش و توسعه فناوری شرکت پتروشیمی تبریز، طراحی و ساخت ۲۰ واحد کامل مونتراژیست است که در شش ماه آینده تولید می شود.
وی افزود: از جمله این دستگاه ها مجموعه ایکسترودل ۴۰۱ و ۴۰۲ واحد تولید «ای.بی.اس»، متشکل از ۱۰۰ قطعه و با ظرفیت ۲ تن  است؛ این محصول برای تولید گرانول در واحد «ای.بی.اس» استفاده می شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: طرح ساخت واحد تولید پلی اتیلن سنگین نیز با ظرفیت ۳۱۰ هزار تن در سال به دلیل خودداری شرکت های طرف قرارداد از اجرای آن به دست متخصصان داخلی در حال اجراست.
درفشی تشریح کرد: پیش بینی می شود این واحد در سه سال آینده به بهره برداری برسد و با افتتاح آن شاهد صرفه جویی ارزی ۳۰۰ میلیون دلاری در سال باشیم.
وی گفت: با تکمیل این طرح در سه سال آینده ظرفیت تولید شرکت پتروشیمی تبریز ۲ برابر و پلی اتیلن تولیدی آن صادر می شود.
انتهای پیام/
یک هزار و 300 قطعه تحریمی در پتروشیمی تبریز بومی سازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار