نایب رئیس کمیته ملی المپیک؛

کمیسیون بین الملل مشورت می دهد تصمیم گیرنده فدراسیون است/ عارف استعفا داد

1398/08/13 - 11:51 - کد خبر: 5562 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کمیسیون بین الملل می تواند مشورت دهد اما تصمیم گیرنده روسای فدراسیون ها هستند با این حال موافقم که تعامل بین کمیسیون و فدراسیون ها باید باشد.

به گزارش نصر نقل از ایسنا، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی بیان کرد: از ابتدای شروع کارم این باور داشتم که کمیسیون ها اتاق فکر کمیته ملی المپیک هستند و IOC توجه جدی به کمیسیون ها دارند.

جمع این کمیسیون ها شورای راهبردی است که یک مرتبه در ماه جلسه دارند. من این باور را دارم در این دوره کمیسیون ها به خوبی فعالیت دارند و حتی برخی برنامه‌های کمیسیون‌های مورد پذیرش I↵c قرار گرفته‌اند و حتی قرار شده هزینه هایی را هم پرداخت کنند.

وی ادامه داد: تمام کمیسیون ها به جز کمیسیون صلح و ورزش رییس دارند. قطعا رییس کمیسیون صلح و ورزش  هم مشخص می شود. آقای عارف  استعفا داده و این کمیسیون  فعلا رییس ندارد اما اعضا به قوت خود باقی خواهند ماند. تاکنون کمیسیون ها 201 جلسه برگزار کرده اند و برخی کمیسیون ها فعال هستند البته به این دلیل است که ماهیت کمیسیون ها با هم متفاوت است. کمیسیون فناوری ، رسانه، زنان، فرهنگی ، روانشناسی و روابط بین الملل فعالیت بیشتری داشتند.

18 کمیسیون ایین نامه های خود را تحویل داده اند و ملزم هستند برنامه های سال خود را ارائه کنند. باید همایش ملی هم داشته باشند که البته برخی انجام ندادند، برخی در حال انجام برگزاری همایش هستند و برخی دیگر همایش خود را برگزار کرده اند.

طاهریان در مورد ماهیت کار کمیسیون‌ها گفت: کمیسیون‌ها بار مالی برای کمیته ندارند بلکه در کمیسیون ها بیش از 170 نفر  به کمیته ملی المپیک فکر می‌دهند. دومین نشست هم اندیشی کمیسیون‌ها در اواخر اذر ماه برگزار می شود.

مسئول کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد اعتمادسازی بین کمیسیون بین الملل و فدراسیون ها وجود ندارد مانند ماجرای جودو که رییس فدراسیون از نامه کمیسیون بین الملل ناراحت شده بود،  گفت: کمیسیون‌ها کار اجرایی ندارند بلکه مشورت می دهند.

وی در ادامه گفت: ارتباط با فدراسیون ها خوب است اما خود فدراسیون ها مسئول و تصمیم گیرنده هستند. موافقم که باید تعامل باشد و از فکر و ایده کمیسیون ها استفاده کنیم اما در هر صورت مسئول و پاسخگو رییس فدراسیون هستند.شاید دعوای رسانه ای بین کمیسیون بین الملل و جودو بود اما یکبار رخ داد.

انتهای پیام/

کمیسیون بین الملل مشورت می دهد تصمیم گیرنده فدراسیون است/ عارف استعفا داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار