رئیس سازمان بیمه سلامت خبر داد:

الکترونیکی شدن ۹۰درصد نسخه‌ها از دی

1400/09/15 - 10:42 - کد خبر: 55398 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: از اول دی طبق قانون، اجازه هرگونه خرید خدمات؛ پرداخت و اصالت‌سنجی دارو به جز نسخ الکترونیک نخواهیم داشت.

به گزارش نصر، محمدمهدی ناصحی، رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: به همین علت به همه موسسات و بیمارستان‌ها اعلام می‌کنیم که آمادگی لازم را داشته باشند که در مهلت مقرر همه اسناد خود را به‌صورت الکترونیک پرداخت کنند.
او ادامه داد: ما مشکلی نداریم و با اجرای طرح نسخ الکترونیک به صورت ملی، در بیش از ۲۲ استان ۸۰درصد نسخه الکترونیک پوشش داده شده و در برخی استان‌ها هم ۹۹ تا ۱۰۰ درصد نسخه الکترونیک در مراکز دولتی و خصوصی اجرایی شده است.
ناصحی گفت: برخی سازمان‌ها و موسسات خصوصی مشکل قانونی داشته‌اند. بنابراین وزیر بهداشت فرصتی خواسته است تا بقیه موسسات دچار مشکل نشوند تا بتوانند پا به پای سازمان بیمه سلامت کار را پیش ببرند.
رئیس سازمان بیمه سلامت افزود: ما آمادگی داریم ۹۰درصد نسخ را به‌صورت تمام‌الکترونیک و ۱۰درصد را به‌صورت نیمه الکترونیک انجام دهیم. او اضافه کرد: مشکل موسساتی که خود را با این ضرب‌الاجل در تاریخ اول دی هماهنگ نکنند، این است که پرداخت‌ها الزاما باید الکترونیک باشد و البته کار بیماران باید با تعهد بیمه‌ای انجام شود؛ در غیر این صورت آن موسسه تخلف کرده است و جریمه خواهد شد.
ناصحی گفت: با مراکزی که آمادگی ندارند طبق قانون برخورد می‌شود؛ چون مراکز مرتبط با ما در داروخانه‌ها ۹۶درصد، مطب‌ها ۹۳ درصد و در بیمارستان‌ها ۹۵ درصد اتصال ایجاد شده است و مراکز دیگر هم تا اول دی فرصت دارند آمادگی را ایجاد کنند.
انتهای پیام/
الکترونیکی شدن ۹۰درصد نسخه‌ها از دی روزنامه دنیای اقتصاد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار