مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی

1400/08/22 - 23:38 - کد خبر: 54111 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی و دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: با توجه به تنوع و اهمیت مسائل زیست محیطی و همچنین پتانسیل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، ایجاد این بخش و حوزه در نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز لازم بود.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ واحد دانش بنیان در حوزه زیست محیطی در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی حضور داشتند گفت: معرفی طرح‌ها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه پسماند، حضور چندین پروژه در حوزه آموزش‌های زیست محیطی و طرح‌هایی دیگر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و دریاچه ارومیه، در طول ایام نمایشگاه، فعالیت داشتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین گفت: اگر حوزه محیط زیست، پایش، کنترل فیزیکی، مدیریت مناطق و کارهای دیگر، با تکنولوژی نوین توأم باشد، مسلماً راندمان کار هم افزایش خواهد یافت.
عباس نژاد افزود: در همین راستا، برای اولین بار در کشور، سامانه مدیریت و حفاظت هوشمند مناطق زیست محیطی، با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه استان و حمایت ویژه استانداری، در حال اجرا است.
وی افزود: در کنار این طرح، سامانه‌های آنلاین پایش هم در سطح استان فعال هستند و برای مثال منطقه تالاب قوری گول، به شکل کامل توسط این سامانه آنلاین، رصد و کنترل می‌شود.
انتهای پیام/
ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار