مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی

1400/08/22 - 23:38 - کد خبر: 54111
طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان، طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان، طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان، طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان، طبیعت، تصاویر هوایی از ورزقان

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی و دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: با توجه به تنوع و اهمیت مسائل زیست محیطی و همچنین پتانسیل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، ایجاد این بخش و حوزه در نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز لازم بود.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ واحد دانش بنیان در حوزه زیست محیطی در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی حضور داشتند گفت: معرفی طرح‌ها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه پسماند، حضور چندین پروژه در حوزه آموزش‌های زیست محیطی و طرح‌هایی دیگر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و دریاچه ارومیه، در طول ایام نمایشگاه، فعالیت داشتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین گفت: اگر حوزه محیط زیست، پایش، کنترل فیزیکی، مدیریت مناطق و کارهای دیگر، با تکنولوژی نوین توأم باشد، مسلماً راندمان کار هم افزایش خواهد یافت.
عباس نژاد افزود: در همین راستا، برای اولین بار در کشور، سامانه مدیریت و حفاظت هوشمند مناطق زیست محیطی، با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه استان و حمایت ویژه استانداری، در حال اجرا است.
وی افزود: در کنار این طرح، سامانه‌های آنلاین پایش هم در سطح استان فعال هستند و برای مثال منطقه تالاب قوری گول، به شکل کامل توسط این سامانه آنلاین، رصد و کنترل می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار