نایب رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز:

ورزش محلات پیش‌زمینه‌ای برای ظهور ورزشکاران بزرگ است

1400/08/22 - 14:19 - کد خبر: 54094 نسخه چاپی

نصر: نایب‌ رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز گفت: ورزش محلات پیش‌زمینه‌ای برای ظهور ورزشکاران بزرگ است چراکه ما زمانی کریم باقری، سیروس دین‌محمدی، غلامرضا باغ‌آبادی و احد شیخ‌لاری را از همین زمین‌های خاکی به فوتبال کشور و دنیا معرفی کردیم.

به گزارش نصر، فریدون بابایی‌اقدم در حاشیه دیدار نهایی مسابقات فوتبال محلات تبریز در ورزشگاه شهید موسی‌پور (دیهیم)، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ورزش محلات بخش مهمی از توجه مجموعه مدیریت شهری است که تلاش داریم با حضور میدانی در سطح محلات و زمین‌های ورزشی شهر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفته و در تامین زیرساخت‌های لازم اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای شهر اقدامات خوبی در حوزه ورزش محلات انجام گرفت که از آن جمله می‌توان به تبدیل بیش از هفت زمین فوتبال خاکی به چمن مصنوعی نام برد.
وی اضافه کرد: باید آسیب‌شناسی از سوی ورزشی‌ها و پیشکسوتان فوتبال انجام شود که چرا به‌رغم اقدامات انجام شده، شاهد ظهور بازیکنان بزرگ در حد ملی و بین‌المللی نیستیم.
بابایی اقدم با اشاره به کمبود فضای ورزشی در ضلع جنوبی چایکنار، اعلام کرد: دو عامل مهم در عدم دسترسی ساکنان ضلع جنوبی چایکنار به اماکن ورزشی وجود دارد؛ اراضی ورزشی در این مناطق به‌راحتی تغییر کاربری یافته و افزایش قیمت زمین این موضوع را تشدید کرده است.
وی افزود: در کنار این موارد در طرح مصوب جامع و تفصیلی بسیاری از اراضی کاربری ورزشی ‌لکه‌گذاری شده است که حتما باید اراده‌ای برای تملک و تحویل به ورزشکاران ایجاد شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، تاکید کرد: متاسفانه آمار و ارقام خوبی در حوزه کاربری ورزشی را شاهد نیستیم. به طور مثال در خیابان انقلاب و محله قانلی‌گؤل در منطقه کم‌برخوردار شهر، ۱۰ هکتار کاربری ورزشی وجود دارد که عملا با توافق با مالک، تنها نصفی از آن در کاربری ورزشی تثبیت خواهد شد.
وی اضافه کرد: ۱۶ هکتار لکه‌گذاری ورزشی در شهرک صیاد شیرازی وجود دارد اما عدم تملک آنجا موجب ساخت و سازهای غیرمجاز در آن منطقه شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شهر شهر تبریز، بابایی اقدم عنوان کرد: اراده شورای شهر بر این است که با محوریت کمیسیون ورزشی، پیگیر این اراضی از طریق مدیریت استانی باشیم تا در تعیین تکلیف و تملک این اراضی قدم‌های مثبتی برداریم.
وی افزود: دغدغه شورای شهر تبریز و به‌خصوص کمیسیون ورزش و جوانان، افزایش سرانه ورزشی شهر و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی موجود در محلات، به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین است.
انتهای پیام/
 ورزش محلات پیش‌زمینه‌ای برای ظهور ورزشکاران بزرگ است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار