رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی؛

هیج شهروندی بدون وکیل پای قراردادی را امضاء نکند

1400/07/14 - 11:31 - کد خبر: 52007 نسخه چاپی

نصر: رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت : در دوره جدید در چشم انداز برنامه های کانون رویکردهایی هایی را دنبال می کنیم که درآن هیچ شهروندی بدون حضور وکیل پای قراردادی را امضاء نکند.

به گزارش نصر به نقل از وقت نیوز،  حسن پاشازاده در گفت و گوی خبری با تعدادی از پایگاه های خبری افزود : اگر بتوانیم این فضا را در جامعه ایجاد کنیم  هم از خیل وکلای بیکار جوان جلوگیری شده و هم از مشکلات جامعه کاسته می شود.
وی نقش وکلای دادگستری  در پیشگیری از جرم و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی را  موردتاکید قرار داد و افزود: در این ارتباط قصد داریم به کمک رسانه های جمعی و نهادها و سازمان های مسوول آموزش های حقوقی را در جامعه گسترش دهیم و فرهنگ وکالت را نهادینه کنیم.
پاشازاده اشاره کرد : هرچقدار آگاهی های حقوقی در جامعه افزایش یابد و فرهنگ وکالت نهادینه شود به همان اندازه روح و روان جامعه سالمتر و از تراکم پرونده ها  در محاکم قضایی کاسته می شود.
وی علت اطاله دادرسی در محاکم قضایی و انباشت پرونده های حقوقی و کیفری  در دادگاه ها را ناشی از فقدان آموزش های حقوقی و نهادینه نشدن فرهنگ وکالت در جامعه دانست  و خواستار نقش آفرینی سازمان ها و نهادهای مسوول به ویژه رسانه های جمعی و صدا و سیما برای بسط و گسترش این آموزش ها و افزایش آگاهی حقوقی شهروندان شد.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی یاد آوری کرد : درحال حاضر آموزش های حقوقی در جامعه نزدیک به صفر است و حتی بسیاری از وکلا قادر نیستند از حق خودشان دفاع کنند.
پاشازاده تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به سهم خود از همه ظرفیت های حقوقی و صنفی اش برای نهادینه کردن فرهنگ وکالت در جامعه و گسترش آموزش های حقوقی  در میان شهروندان استفاده خواهد کرد.
وی از طرح جدید کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی برای ایجاد موسسه بزرگ حقوقی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز خبر داد و افزود :  این موسسه به مثابه بیمارستان بزرگ تخصصی با تنوعی از خدمات حقوقی ،‌مشاوره ی و وکالتی فعالیت خواهد کرد و در آن خود وکلای علاقمندان نیز سهیم خواهند شد.
پاشازاده گفت : مقدمات راه اندازی این موسسه که خدمات آن علاوه بر شهروندان طیف وسیعی از فعالان بخش خصوصی را در بر می گیرد فراهم آمده و به زودی در قالب تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی تبریز عملیاتی خواهد شد.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تغییراتی مدیریتی جدید در کانون وکلای دادگستری آإربایجان شرقی ضمن قدردانی از خدمات روسا و اعضاء هیات مدیره های سابق اظهار کرد : : تلاش می کنیم در این دوره  با همکاری رسانه های جمعی خدمات کانون را به بطن جامعه ببریم و آموزش های حقوقی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.
وی در باره چارت و سازمان اداری کانون وکلای داگستری استان آذربایجان شرقی بیان کرد: با وجود قدمت ، مدیریت و نحوه اداره کانون  در تمامی دوره های گذشته به صورت سنتی و سلیقه ی بوده و ما  در این دوره  تلاش داریم ساختار های اداری و آیین نامه های معاملاتی رانظام مند و ضابه مند کنیم و در این ارتباط فارغ از نگرش های فکری و گروهی  وکلا از همه  سلایق و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.
 
پاشازاده ادامه داد : در این ارتباط ضمن بررسی وضعیت موجود برخی ازکمیسیون های کانون از جمله کمیسیون روابط عمومی ، انفورماتیک  و کمیسیون بازرسی و نظارت به لحاظ اهمیت و نقش آن ها به سطح  واحد اداری ارتقا یافته و ضمن تقویت سایر کمیسیون ها ،  برنامه راه اندازی وکیل خانواده در دستور کار قرار گرفته است.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی از اقدام برای تغییر کاربری زمین کانون از آمورشی به خدماتی ‌، رفاهی و گردشگری به عنوان موفقیت و دستاورد ماندگار برای کانون یاد کرد و گفت : این زمین به مساحت چهار و 500 متر از ده سال قبل به دلیل کاربری آموزشی بلااستفاده رها شده بود و  امکان بهره برداری مناسب برای هدف های کانون میسر نبود.
او گفت که  با تبدیل کاربری زمین یاد شده به خدماتی ، رفاهی و گردشگری یک فرصت جدید سرمایه گذاری در قالب مجتمع های خدماتی و فرهنگی برای پوشش هدف های کانون فراهم شده است.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به فعالیت ها و خدمات کانون  اشاره کرد و گفت :  تنها نهاد صنفی هستیم که درهای آن به روی مردم باز است و روزانه به طور متوسط به یکصد  نیازمند خدمات مشاوره ی و وکالتی رایگاه  ارائه می دهیم و تلاش داریم  این خدمات را به همه افراد بی بضاعت و نیازمند ترمیم دهیم.
وی با اشاره به برخی فشارهای بیرونی برای افزایش کارآموزان وکالت به کانون های وکلای دادگستری تصریح کرد :  صرف داشتن لیسانس حقوق کافی برای اخذ پروانه وکالت نیست و این دیدگاه می تواند علاوه لطمه به کیفیت علمی به شدت موجب ناهنجاریهای  شکننده در جامعه شود و پدیده زشت کارچارق کنی را رشد دهد.
وی گفت : با توجه به شان و الزامات حرفه وکالت و نقش آن در امنیت قضایی و سلامتی جامعه کانون های وکلا نمی توانند بدون ضابطه و بی حساب و کتاب اقدام به قبول کارآموز وکالت کنند چرا که در این صورت با خیل عظیمی از وکلای بیکار جوان رو به رو خواهیم شد که خود که پدیده ناصواب کارچاکنی و فساد را در جامعه دامن خواهد زد.
 وی افزود : برخلاف تبلیغات غیر واقعی به جز عده ی معدود و انگشت شمار اکثر وکلا زندگی معمولی دارند و حتی بسیاری از آن ها بیکار هستند.
 رییس کانون وکلا در پایان از کانون های وکلای دادگستری به عنوان نماد دمکراسی جامعه یاد کرد و استقلال آن ها را مورد تاکید قرار داد.
کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با بیش از 60 سال سابقه ، از قدیمی ترین کانون های وکلای دادگستری کشور بعد از استان تهران است و هم اکنون  بیش از دو هزار و 500 وکیل پایه یک  و شماری کار آموز عضو آن هستند.
این کانون علاوه بر کمیسیون های متعدد دارای چندین کمیته خدماتی از جمله کمیته منع خشونت علیه زنان و کمیته برنامه و بودجه است.
کانون وکلای دادگسترری آذربایجان شرقی در قالب کمیسیون معاضدت علاوه بر ارائه خدمات رایگان مشاوره ی و وکالتی ، سالانه حدود  100 الی 150 کارآمور وکالت را تربیت و پس از موفقیت درآزمون اختبار پروانه وکالت پایه یک را به آنان اعطا می کند.
انتهای پیام/
هیج شهروندی بدون وکیل پای قراردادی را امضاء نکند منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار