گزارش/

هدف کمپین ایران تندرست، مبارزه با کم تحرکی است

1400/06/30 - 22:02 - کد خبر: 51238 نسخه چاپی

نصر: کمپین ایران تندرست به منظوره مبارزه با کم تحرکی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش نصر، کمپین ۱۰ روزه ایران تندرست یکی از طرح های بزرگ فدراسیون ورزش های همگانی است که هدف از آن مبارزه با کم تحرکی است و این کمپین به عنوان پیش نیازی برای لیگ تندرستی محسوب می شود که قرار است از مهرماه برگزار شود. کمپین ایران تندرست در استان آذربایجان شرقی نیز به صورت فعال در حال پیگیری است و هیئت ورزش های همگانی استان به صورت روزانه و متنوع در حال انتشار محتویاتی در قالب پوستر، پادکست و کلیپ های آموزش ورزشی است.
نعیم جهان پور، مسئول کمیته کراسفیت هیات ورزش های همگانی استان در حاشیه این کمپین و در خصوص تاثیر تغذیه و ورزش بر سلامتی گفت:  حجم بالای اطلاعاتی که در خصوص ورزش، تغذیه و سلامتی وجود دارد باعث سردرگم شدن افراد می شود که بهترین انتخاب در این زمینه رعایت کلی اصول خواهد بود.
جهان پور با تاکید بر نقش کربوهیدرات ها در رسیدن به تناسب اندام افزود: روش های تمرینی متنوع و رژیم های غذایی گوناگونی برای رسیدن به تناسب اندام استفاده می شود که در این بین کنترل کربوهیدرات ها نقش مهمی را ایفا کرده و با چاقی، فشارخون، حمله قلبی، دیابت و سایر بیماری ها رابطه مستقیمی دارد.
وی همچنین در خصوص تاثیر ورزش کراسفیت در  زندگی خاطرنشان کرد: اصول کلی در استفاده از مواد غذایی، با تعریف استفاده از کراسفیت در زندگی کاملا هم خوانی دارد و استفاده از سبزیجات، میوه، خشکبار و .... و کاهش نشاسته و حذف قند در کنار ورزش و فعالیت بدنی متنوع در طول پنج الی شش روز هفته می تواند افراد را در طول زندگی همراهی کند و سلامتی را به ارمغان آورد.
در ادامه این کمپین، ناصر رحیم پور، مسئول کمیته فریزبی هیات ورزش های همگانی استان با اعلام اینکه ورزش موجب افزایش رضایت مندی شغلی افراد می شود، گفت: رضایت مندی شغلی در کارکنان ادارات و کارگران موجب برخورد خوب و انجام بهینه کارها و در نتیجه افزایش رضایت مندی افراد از شغل خود می شود به طوریکه جامعه شناسان معتقدند رضایت شغلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها فرسودگی شغلی است که باعث نارضایتی افراد از کار می شود و با توجه به اینکه ورزش موجب افزایش قوا و بالابردن توانایی جسمی شده و سموم را از بدن دفع می کند، لذا باعث ایجاد حس شادی شده و در رضایت مندی شغلی افراد تاثیر می گذارد.
رحیم پور همچنین در خصوص اهمیت بالای ورزش در شادی افراد خاطر نشان کرد؛ فیزیولوژیست ها بر این باورند که ورزش علاوه بر سودمند بودن، با ترشح هورمون های شادی آور  از خستگی کارکنان جلوگیری کرده و مانع از ایجاد احساس فرسودگی شغلی افراد می شود. همچنین روانشناسان نیز معتقدند افراد ورزشکار نسبت به افراد عادی وضعیت روانی بهتری دارند و راحت تر با استرس کنار می آیند و در نتیجه اعتماد به نفس بالایی خواهند داشت که این عوامل منجر به ایجاد رضایتمندی شغلی می شود.
در پایان الشن داوران حق، مسئول کمیته بادی بالانس هیات ورزش های همگانی استان هم در حاشیه این کمپین با تاکید بر نقش محوری زنان در خانواده ها گفت: همواره زنان در حفظ سلامت جسم و روان خانواده ها نقش مهمی دارند و بدون تردید هر اقدامی در خصوص سلامت روانی زنان در سلامت روانی جامعه تاثیر گذار خواهد بود و در همین خصوص یکی از مهم ترین چالش های امروزی جامعه، اختلالات روانی و جسمانی در زنان است.
داوران حق در ادامه افزود: از آن جا که سلامت فیزیولوژی رابطه مستقیمی با تاثیرات روانشناختی دارد، تنها عامل مهمی که می تواند ارتقا دهنده سلامت روانی و جسمانی زنان شود، ورزش است که از در سلامت زنان تاثیر قابل توجهی دارد و بانوان می توانند حتی با پیاده روی ساده و روزانه از مزایای آن در حفظ و ارتقا سلامت بهرمند شوند و مشکلات ذهنی، روانی و فیزیولوژیکی خود را حل کنند.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
هدف کمپین ایران تندرست، مبارزه با کم تحرکی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار