دکتر حق دوست؛ متخصص بیماری های عفونی:

هیچ رژیم غذایی خاصی در بهبود بیماری کرونا نقش ندارد

1400/07/22 - 16:50 - کد خبر: 50740 نسخه چاپی

نصر: متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه برای درمان کرونا هیچ گونه رژیم غذایی خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: چرا برخی افراد فکر می کنند با مصرف نکردن لبنیات مثل شیر، پنیر، ماست و ...حتما بهبود خواهند یافت؟!

به گزارش نصر، دکتر" سید مهدی حق دوست" افزود: برخی از  افراد سواستفاده گر ادعا دارند که باید مدام از غذاهایی که طبع گرمی دارند مثل چای نبات، عسل و زنجبیل استفاده کنند و از خوردن غذاهایی که طبع سردی دارند، اجتناب کنند یا  مصرف  آب هویچ  چه ارتباطی  به  درمان بیماری دارد !؟
وی اضافه کرد: آب هویچ  دارای ویتامین A بوده  و  مصرف زیاد آن  باعث افزایش این ویتامین میشود و در برخی  افراد مثل  خانم های  باردار  زیاد  بودن ویتامین A باعث اسیب  به  جنین  میشود ، که خانم های باردار باید  توجه داشته باشند .
وی افزود: از لحاظ علم پزشکی، مصرف شیر و ماست و پنیر هیچ ارتباطی به کرونا ندارد. پزشکان فقط توصیه شان این است که از میوه و سبزیجات در طول دوره درمان بیشتر استفاده کنند، چون حاوی ویتامین هستند.
این متخصص بیماری های عفونی اذعان کرد: خوشبحتانه ویروس کرونا یک اپیدمی است که کل دنیا با آن درگیر است و به حالت منطقه ای نیست. در تمام محافل علمی دنیا ، هیچ کس ادعای این را ندارد که نباید از لبنیات استفاده کرد و یا از عسل و اب هویچ استفاده کرد.
حق دوست ابراز کرد: متاسفانه  این روزها اطلاع رسانی ها وابسته به یک سری کانال های نامعتبر در فضاهای مجازی شده است. وقتی از یک منبع معتبر اطلاع رسانی شفاف نباشد، افراد سواستفاده گر وارد میدان می شوند و گاها با جان و سلامتی مردم نیز بازی می کنند.
انتهای پیام/
هیچ رژیم غذایی خاصی در بهبود بیماری کرونا نقش ندارد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  امیر   3 سالها پیش  

اطبای قدیم از ابن سینا و رازی و غیره همه از دم بی سواد بودند و اصلا حالیشون نبود یک سری مواد غذایی سردی زا هستند و یک عده گرمی زا و بیماری های سردی مزاج با مواد غذایی سرد تشدید میشه
علم فقط در نزد این دکتر هست ممنون آقای دکتر که بشریت رو نجات دادید با این طرز فکر
پژوهشیار