واکنش رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به خبر افتتاح بخشداری باسمنج:

دست درازی در حریم تبریز و انسداد توسعه با ایجاد بخش باسمنج

1400/06/20 - 09:42 - کد خبر: 50611 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای شهر تبریز ایجاد بخش باسمنج را دست درازی در حریم تبریز و انسداد توسعه شهر عنوان کرد و گفت: این کار خلاف مصوبه شورای عالی شهرسازی است.

به گزارش نصر به نقل از تبریز بیدار، حجت الاسلام رسول برگی؛ در واکنش به تبدیل منطقه باسمنج در محدوده تبریز به بخش باسمنج اظهار داشت: در حال حاضر که شهروندان کلانشهر تبریز با انواع دغدغه‌ها و مشکلات در حوزه های مختلف شهری مواجه هستند، تصویب ایجاد بخش باسمنج که مغایر با نظر کارشناسی و پایه گذار پیامدها و مشکلات اساسی و بزرگ دیگری برای شهروندان است تصمیمی بسیار عجیب، خام، غیرکارشناسی و نابخشودنی است.
وی افزود: دست درازی و تغییر در حریم و منافع تبریز جدا از ایجاد مشکلات بسیار برای شهروندان و تضییع کامل حقوق آنان، به دلیل عدم رعایت مصوبه شورای عالی شهرسازی در رابطه با محدوده تعیین شده برای شهر باسمنج، سبب ضررهای زیاد به این شهر نیز خواهد شد.
رئیس شورای شهر تبریز از جمله دلایل اصلی مخالفت خود با این طرح را کاهش ۲۱۰۰۰ هکتار از حریم کلانشهر تبریز عنوان کرده و گفت: در حالی که مسیر توسعه در دیگر جهت های شهر عملا بسته شده و پیامد اصلی اجرای این طرح انسداد توسعه تبریز به صورت کامل خواهد شد.
وی اضافه کرد: موضوع دوم در نحوه مدیریت این ۲۱۰۰۰ هکتار توسط بخشداری باسمنج است، در حالی که شهرداری تبریز و باسمنج با آن همه امکانات و پرسنل نتوانسته اند به صورت کامل جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در آن منطقه را بگیرند، یک بخشداری چگونه می تواند همراه با جلوگیری از جولان ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه خدمات شهری به این محدوده بزرگ خدمات ارائه دهد؟
حجت الاسلام برگی بیان داشت: حال خادمین مردم در شورای اسلامی کلانشهر تبریز از نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین محترم در استانداری و فرمانداری انتظار دارند که با ورود فوری و پیگیری کامل این طرح سبب ابطال آن و احقاق حقوق شهروندان کلانشهر تبریز شوند.
وی به پیگیری های شورای شهر تبریز نیز اشاره کرده و گفت: طی صحبت بنده با نمایندگان محترم مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تمامی نمایندگان با تصویب این طرح مخالف هستند، همچنین وزیر اسبق راه و شهرسازی طی نامه‌ای در خردادماه ۱۴۰۰ مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده است.
انتهای پیام/
دست درازی در حریم تبریز و انسداد توسعه با ایجاد بخش باسمنج منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار