مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان؛

امسال ۲۷۷ هزار تن سیب‌زمینی در آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود

1400/05/11 - 13:52 - کد خبر: 48393 نسخه چاپی

نصر: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان در سالجاری افزون بر ۲۷۷ هزار تن سیب‌زمینی برداشت کنند که ۳۵ درصد آن محصول تابستانه است.

به گزارش نصر، صالح مومنی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه سیب زمینی پس از گندم، ذرت و برنج چهارمین ماده غذایی در جهان است، افزود: یک عدد سیب زمینی به وزن ۱۰۰ گرم حاوی ۸۰ کالری است و کالایی جانشین برای نان و برنج به شمار می رود اما مصرف بیشتر نان و برنج در برنامه غذایی مردم ایران باعث مصرف کمتر این محصول نسبت به سایر کشورها شده است.  
وی اظهار کرد: شهرستان عجب شیر به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی نقش اساسی و محوری در تعیین قیمت سیب زمینی تابستانه استان را دارد و در سالجاری با توجه به بروز مشکلات در صادرات سیب زمینی، برای حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار اقدامات لازم جهت خرید حمایتی محصول سیب زمینی به عمل آمده و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خرید توافقی را از  اول مرداد ماه شروع و همچنان ادامه دارد.
مومنی از خرید توافقی سیب زمینی در آذربایجان شرقی توسط صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: این امر منجر به افزایش قیمت محصول سرمزرعه به مبلغ ۲۹۰۰ تومان شده و موجبات رسیدن به قیمت تعادلی را فراهم کرده است.
امسال ۲۷۷ هزار تن سیب‌زمینی در آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار