عضو منتخب شورای شهر تبریز در تحریریه نصر:

"شهر" با مدیریت کنونی به جایی نمی رسد/ رای مردم گواه تغییر در مدیریت شهر و شورا است

1400/05/09 - 15:13 - کد خبر: 48225 نسخه چاپی

نصر: عضو ششمین دوره شورای شهر تبریز گفت: در مسائل شهری اولویت اول حاشیه نشینی است، مانع اصلی توسعه شهر حاشیه‌نشینی است، توسعه تبریز منهای توجه به وضعیت حاشیه‌نشین نشینی محال است.

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
رشیدی ترکیب ششمین دوره شورای تبریز را متفاوت خواند و افزود: ترکیب شورا ترکیب نسل جدید و با تجربه‌ها است، این یک تعادل بین تجربه و انگیزه را در ترکیب شورا ایجاد می‌کند و از طرفی اگر بخواهیم به این ترکیب جریانی نگاه کنیم اکثریت مطلق ترکیب فعلی را افراد منتسب به مدعیان جبهه انقلاب شکل می‌دهند.
وی افزود: طیف نیروهای انقلاب با مسببان و عاملان وضع موجود چه نسبتی دارند، همین افراد در دایره نظام محب انقلاب هستند اما این شرط لازم است و شرط کافی نیست، آنکه عامل و مبنای اصلی برای طبقه‌بندی و طیف بندی است دوری و نزدیکی به عاملان، حامیان و بانیان وضع موجود است.
وی ادامه داد: درباره وضع موجود مشخصاً شهرداری و شورای شهر است که مورد بررسی قرار می‌دهیم و سمبل آن مدیریت فعلی شورای شهر است که در سه دوره اخیر اکثریت و به طریق اولی ریاست شورا را عهده دار شده است.
رشیدی تاکید کرد: ریاست شورا طبیعتا در سیاستگزاری و رویکرد عمده مدیریت شهری تاثیرگذار است، برون داد این وضع موجود شورای شهر در ۲ دوره شهردارانی بوده اند که دیده ایم.
وی در این رابطه ادامه داد: مشخصاً با مدیریت دو دوره شهرداری و ریاست شورای شهر تبریز به جایی نمی‌رسیم و این به صلاح شهر نخواهد بود، گمشده ای که مردم به دنبال آن هستند بر حسب تصور ما با آن نمی‌رسیم؛ انقلابی گری و نگاه انقلابی یعنی تلاش برای عبور از وضع موجود به سمت مطلوب.
عضو ششمین دوره شورای شهر تبریز با اشاره به انتخاب شهردار گفت: در انتخاب شهردار، شورا سیاستگذار است، شورا باید اولویت‌ها را مشخص کند و شهردار باید بر اولویت ها برنامه دهد نه اینکه شهردار به شورا برنامه بدهد، ارزیابی که از وضعیت موجود داریم و به سر فصل اصلی می‌رسیم، شهردار باید به این برنامه‌ها ایده عملیاتی بدهد.
وی ادامه داد: یک سرفصل کلی بر حسب اولویت‌های اجرایی متاثر از آن سرفصل باید طراحی کنیم که آن هم عدالت شهری است، نابرابری شهری به صورت عام در تمامی حوزه های شهری وجود دارد، روی این اصل مسائل را به دو شاخه تقسیم کرده‌ ام، یکی مسائل درون سازمانی که مسائل شهرداری است و دیگری مثال شهر است؛ در مورد شهرداری نیروی انسانی و رفع تبعیض است که متأسفانه شهرداری را به یک سازمان تبلیغاتی تبدیل کرده است و این تاثیر مستقیم بر روی بازدهی سازمان دارد و کیفیت خدمات، شفافیت حداکثری و واقعی که در شورای پنجم استارت هایی زده شده است، دارد.
رشیدی ادامه داد: اقتصاد شهرداری را مسائل درون سازمانی می‌دانم، در مسائل شهری اولویت اول حاشیه نشینی است، مانع اصلی توسعه شهر حاشیه‌نشینی است، توسعه تبریز منهای توجه به وضعیت حاشیه‌نشین نشینی محال است. وی اضافه کرد: اولویت دوم حمل و نقل است، که به معنای عام توزیع عادلانه دسترسی به خدمات حمل و نقل است و اولویت سوم در شهر ما مسئله محیط زیست است.
رشیدی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با انتخاب مدیران شهر، گفت: صداقت را بهترین سیاست می‌دانم مطمئن هستم که صداقت بهترین سیاست است، اصل صداقت و صراحت باید در مدیران شهری باشد چندین بار مدیران شهرداری درباره کارمندان شهرداری آمار هایی را دادند اما هیچ کدام آنها یکی نیست چندین بار در تلویزیون از آقای موسایی قائم مقام شهردار این سوال را پرسیدم که تعداد کارکنان شهرداری چقدر است؟ ایشان جواب دادن هیچ کدام از این آمارهایی که اعلام کرده اید صحيح نیست، اگر شما آمار صحیح را می دانید بگویید چرا کتمان کرده اید؟ علت مخفی کردن آمار چیست؟
وی اضافه کرد: اطلاعات واقعا در دست چه کسی است؟ چرا کسی که اطلاعات دارد جواب نمی دهد؟ سیستم سامانه شفافیت ابزاری است در دست مدیران که باید در اختیار مردم باشد عدم شفافیت در نیروی انسانی رانت مدیران و وضع موجود است، برای استفاده ابزاری جهت به کرسی نشاندن برخی از اهداف خود که خیانت به شهروندان است.
وی در پایان با اشاره به تخصص اعضای شورای ششم گفت: در ترکیب شورای ششم از تمام تخصص‌ها وجود ندارد اما یک سری مزیت های نسبی در افراد وجود دارد که این موضوع را پوشش می‌دهد، شاید بگویم که یک اقتصاددان در ترکیب جدید نداریم اما به لحاظ تجربی نفراتی داریم که توانایی حضور در کمیسیون بودجه به لحاظ صبغه کاری خود و تجربه ای که در سیستم شهرداری داشته اند وجود دارد.
انتهای پیام/
محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار