هدف پوتین از دعوت الهام علی‌اف به مسکو

1400/05/03 - 20:41 - کد خبر: 47977 نسخه چاپی

نصر: سفر اخیر علی‌اف به مسکو با هدف ایجاد هماهنگی‌های جدید با پوتین برای همکاری در راستای جلوگیری از افزایش تحرک و نقش غرب در منطقه و دادن تضمین به پوتین در راستای عدم اجرایی شدن توافقات با آنکارا بوده است.

به گزارش نصر، علی کریملی از رهبران مخالفان سیاسی الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان، در پیامی‌ویدئویی که در حساب شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است به تحلیل سفر اخیر علی‌اف به روسیه پرداخت.
او در این تحلیل خود هدف اصلی این سفر را که به دعوت پوتین انجام شده است، بازتعریف جایگاه روسیه در منطقه قفقاز جنوبی با هدف جلوگیری از نفوذ طرف‌های غربی و رقیب در منطقه عنوان کرد.
او با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا و گروه مینسک به نقش‌آفرینی در مسائل باقی‌مانده در قره‌باغ و نیز تمایل گرجستان و ارمنستان به سمت غرب از فعالیت پوتین برای تنظیم نظم نوین در منطقه خبر داد.
رهبر مخالفان سیاسی علی‌اف معتقد است که پیروزی پاشینیان در ارمنستان نگرانی‌هایی را برای مسکو داشته است و در این میان برخی از نمایندگان مجلس و سیاسیون آذربایجان در حال لابی‌گری علیه پاشینیان در مسکو هستند.
پاشینیان در حال دعوت فرانسه و نیروهای بین‌المللی برای حضور در مرزهای ارمنستان و آذربایجان است و این به معنای کاهش وابستگی ارمنستان به روسیه خواهد بود که باعث تشدید سیاست‌های غرب‌گرایانه در ایروان خواهد شد.
در این میان تمایل آذربایجان برای تعمیق همکاری‌های خود با ترکیه نیز موافق با خواسته‌های کرملین نیست.
کریملی معتقد است که سفر اخیر علی‌اف به مسکو با هدف ایجاد هماهنگی‌های جدید با پوتین برای همکاری در راستای جلوگیری از افزایش تحرک و نقش غرب در منطقه و دادن تضمین به پوتین در راستای عدم اجرایی شدن توافقات با آنکارا بوده است.
انتهای پیام/
هدف پوتین از دعوت الهام علی‌اف به مسکو منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار