بهترین خلبان های زن هواپیما های جنگنده را بشناسید

1400/03/13 - 11:11 - کد خبر: 45040 نسخه چاپی

نصر: خلبانان زن همیشه مورد توجه بسیار زیادی بوده اند. به خصوص هواپیما های جنگی که توانایی نظامی بسیار زیادی نیز می طلبد و آمادگی جسمانی و ذهنی زیادی نیاز دارد.

به گزارش نصر، خلبانان زن همیشه مورد توجه بسیار زیادی بوده اند. به خصوص هواپیما های جنگی که توانایی نظامی بسیار زیادی نیز می طلبد و آمادگی جسمانی و ذهنی زیادی نیاز دارد.
بسیاری از زنان کار در ارتش را انتخاب نمی کنند. به خصوص کابین خلبان که فضای بسیار پر استرس و سخت به شمار می رود اما برخی علاقه زیادی به آن داشته و موفق شده اند تا به یکی از بهترین ها در این زمینه تبدیل شوند.
 
 
1. نیلوفر رحمانی
وی اولین خلبان زن در نیروی هوایی افغانستان است. موفقیت های او داستان های جنجالی بسیاری را در پی داشت و گروه طالبان وی را تهدید به مرگ کرده است.
 
 
2. نیکولا باومن
باومن دومین خلبان زن نیروی هوایی آلمان به شمار می رود که آموزش های خلبانی خود را در سال 2015 به پایان رسانده و توانسته است تا امروز موفقیت های بسیاری کسب کند.

3. کیتی هیگینز
هیگینز اولین خلبان زن نیروی دریایی ایالات متحده است. وی پیش از ارتش و خلبانی، کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی و ارشد خود در رشته امنیت بین الملل دریافت کرده و دارای دو فرزند است.
 
 
4. یو خو
یو خو یا یو ژو یکی از اولین زنان چینی به شمار می رود که خلبانی هواپیما های جنگنده را از آن خود کرد. وی در سال 2016 در یک حادثه جانش را از دست داد.
 
 
5. کری لورنز
لورنز اولین خلبان F-14 نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود. وی تا سال 1991 آموزش های خود را ادامه داده و پس از آن نیز به دریافت آموزش های مربوط به جت ها پرداخت.
 
 
6. مریم المنصوری
المنصوری اولین خلبان زن هواپیماهای جنگنده در کشور امارات متحده بوده و متولد شهر ابوظبی می باشد. از او به عنوان یکی از بهترین خلبان های جنگنده ها در کشور های عربی یاد می شود.
 

7. پاتریشیا یاپ
یاب اولین خلبان زن نیروی هوایی مالزی و همچنین از اولین خلبانان جنگنده زن در آسیا است. وی در سال 2002 فارغ التحصیل شده و هم اکنون به عنوان یکی از خلبان های خبره و تاکتیکی شناخته می شود.
 
 
8. کاپیتان کیم کمپبل
کاپیتان کمپبل یکی از اولین خلبانان جنگنده در ایالات متحده است که سابقه علمی خیره کننده ای نیز دارد. وی مدرک مطالعات امنیت بین الملل و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه امپریال انگلستان را از آن خود کرده است.
 
 
9. جمی جمیسون
همه خلبانان شانس پرواز با هواپیمای جنگنده پیشرفته و تاکتیکی F-22 را ندارند. جمی جیسون اولین خلبان زنی بود که با این جنگنده پرواز کرد. وی به جز دانش نظامی خود، دانش آموخته اقتصاد سیاسی دانشگاه هاروارد نیز است.
 
 
10. سرهنگ دوم کریستین ماو
ماو را می توان بهترین خلبان جنگنده زن تا به امروز دانست. وی که درجه سرهنگ دوم را دارا می باشد به عنوان معاون فرمانده یک گروه عملیاتی در حال خدمت است.
 
انتهای پیام/
بهترین خلبان های زن هواپیما های جنگنده را بشناسید منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار