خبر/

ریل‌گذاری ۶۲ کیلومتر از راه‌ آهن اردبیل – میانه

1400/03/12 - 14:52 - کد خبر: 45036 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از ریل‌گذاری ۶۲ کیلومتر مسیر ریلی اردبیل – میانه خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنام‌جو در جریان آخرین بازدید از پروژه ملی راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: این پروژه که از سال ۸۴ استارت خورده هم اکنون با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است و امیدواریم امسال شاهد بهره‌برداری از این خط ریلی باشیم.
وی طول این خط ریلی را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای راه آهن اردبیل – میانه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و همچنان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این خط ریلی بدون محدودیت تأمین می‌شود.
استاندار اردبیل به عملیات زیرسازی راه‌ آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و افزود: این عملیات زیرسازی با تلاش پیمانکاران ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در حوزه روسازی نیز کار با ۸۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.
بهنام‌جو به ریل‌گذاری ۶۲ کیلومتری این محور ریلی اشاره کرد و ادامه داد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر ریل‌گذاری انجام می‌شود که با تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید ریل به صورت داخلی ما به این سرعت در چهار ماه فصل کاری می‌افزاییم.
وی راه آهن اردبیل را سخت‌ترین پروژه ریلی کشور با پل‌ها و تونل‌های خاص اعلام کرد و گفت: ۲۴ کیلومتر از این مسیر تونل است که ۶۲ دهنه تونل کوچک و بزرگ را شامل می‌شود که اکثر آنها به انجام رسیده و چهار مورد از تونل‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کنند.
بهنام‌جو به وجود ۴۵۰ پل در این مسیر اشاره کرد و افزود: ۳۰ پل خاص در محور ریلی اردبیل – میانه وجود دارد که مرتفع‌ترین پل ریلی کشور در این مسیر به ارتفاع ۸۰ متر است که به نام آرپاچایی معروف و مشهود است.
وی اشتغال یک‌هزار و ۶۰۰ نفر را در این پروژه مهم ریلی یادآور شد و افزود: ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در این مسیر ریلی فعالیت دارند.
بهنام‌جو در ادامه به سرعت اجرای این پروژه با تلاش پیمانکاران اشاره کرد و گفت: ۵۰ نفر تنها در حوزه ریل‌گذاری از اولین ساعات صبح تا شامگاه فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌کنیم به سرعت تا ۱۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری را در این مسیر شاهد باشیم.
استاندار اردبیل به اهمیت احداث بارانداز ریلی در شمال این استان اشاره کرد و افزود: با تداوم خط ریلی اردبیل به سمت پارس‌آباد ما به راحتی می‌توانیم به جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز متصل شده و از ظرفیت این بارانداز در توسعه صادرات و تقویت واردات از کشورهای روسیه و آسیای میانه شرایط تحولی را در این استان مهیا کنیم.
انتهای پیام/
ریل‌گذاری ۶۲ کیلومتر از راه‌ آهن اردبیل – میانه منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار