رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

معترضین نمی‌خواهند به تکالیف خود عمل کنند

1400/03/03 - 20:39 - کد خبر: 44491 نسخه چاپی

نصر: عمده افراد معترض و تجمع کننده دارای مشکلاتی از جمله رکود علمی، بورسیه‌ها، مربیان و یا افرادی بودند که قادر به دفاع نبوده و خواستارعدم حضور در دانشگاه و گرفتن حقوق هستند.

به گزارش نصر، پیرو تجمع جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در محوطه دانشگاه آزاد تبریز در روز سوم خرداد، طی تماسی با رییس دانشگاه آزاد استان علت تجمع معترضین را جویا شدیم. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هم نوا؛ دکتر عزیزجوان‌پور با اعلام این نکته که تجمع امروز، تجمعی سراسری بوده، گفت: اولا این تجمع اعتراضی ربطی به دانشگاه آزاد واحد تبریز نداشته و هیچ کدام از کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد تبریز نیز در این تجمع حضور نداشتند و عمدتا تجمع‌کنندگان از ۴شهرستان میانه، اهر، شبستر و مرند بودند و ثانیا معترضین هیچ‌گونه مجوزی جهت تجمع چه در داخل دانشگاه و چه خارج از آن دریافت نکرده بودند.  
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: علیرغم عدم درخواست مجوز از سوی معترضین، مسئولین دانشگاه آزاد تبریز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن سالنی برای معترضین اعلام داشتند تا سوالات آنها در فضایی با آرامش پرسیده و توسط رییس دانشگاه رفع ابهام و پاسخ داده شود و حال آن که معترضین ممانعت نموده و به سالن نیامدند و علیرغم این که در اطلاعیه تجمع سراسری تاکید شده بود که هیچ شعاری داده نخواهد شد، اما متاسفانه معترضین در خارج از دانشگاه شعارهای بی‌اخلاقی سر دادند.
جوان‌پور افزود: عمده افراد معترض و تجمع کننده دارای مشکلاتی از جمله رکود علمی، بورسیه‌ها، مربیان و یا افرادی بودند که قادر به دفاع نبوده و خواستارعدم حضور در دانشگاه و گرفتن حقوق هستند. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این نکته که در بخشنامه بر حضور ۱۶ ساعته اساتید و کارکنان در دانشگاه تاکید شده، افزود: افراد معترض اصلا حضور در دانشگاه را قبول ندارند! در حالی که احکام هیئت علمی‌ها 32 ساعته است. اما معترضین می‌گویند که ما باید حقوق‌مان را بگیریم و به دانشگاه هم نمی‌آییم. 
این استاد دانشگاه با ذکر این نکته که دانشگاه به کسانی که دارای رتبه الف بوده و حضور کامل داشته باشند، افزایش حقوق ۳۰ الی ۴۰درصدی در نظر گرفته و کسانی که رتبه ب بوده و حضور در دانشگاه ندارند، شامل این افزایش نمی‌‌شوند گفت: معترضین خواستار لغو بخش‌بندی الف و ب هستند در حالیکه دانشگاه آزاد همچون دانشگاه‌های دولتی بودجه ندارد، نمی‌تواند همسان‌سازی کند.
جوان‌پور تاکید کرد: این افراد مخالف تغییرات پیش روی دانشگاه آزاد هستند و  تن به این تغییرات نمی‌دهند.
گزارش هم‌نوا می‌افزاید: مطابق قانون، اساتیدی که موقع استخدام تعهد کرده‌اند ۳۲ساعت در خدمت دانشگاه باشند اما ناراضیان اجرای بخشنامه الف و ب کسانی هستند که یا شغل دوم داشته و فرصت نمی‌کنند به دانشگاه بیایند و یا ساکن شهر محل کارشان (واحد دانشگاهی) نیستند و یا بورسیه هایی هستند که مدت مجاز تحصیل را تمام کرده و هنوز نتوانستند دکترا بگیرند.
در همین حال در متن گردهمایی استانی با تاکید بر سراسری بودن، تجمع آمده بود که گردهمایی استانی مسالمت‌آمیز و جهت لغو بخشنامه الف و ب، همسان‌سازی حقوق و مزایای اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی است و در ادامه با تاکید بر صنفی و قانونی بودن اعتراضات خود، موارد زیر به عنوان مطالبات مطرح کرده بودند:
لغو بخشنامه الف و ب، اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹، همسان‌سازی و همترازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی، ساماندهی شخصیت حقوقی و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی.
در ادامه نیز به نکات مهم برای شرکت در گردهمایی از جمله رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، مسالمت‌آمیز و صنفی بودن گردهمایی و همچنین ممنوعیت سردادن هر گونه شعار و درج درخواست ها بر روی کاغذ پرینت اشاره شده بود.
انتهای پیام/
معترضین نمی‌خواهند به تکالیف خود عمل کنند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 24 نظر

  شاغلام   3 سالها پیش  

چند توصیه به این رییس بزرگوار:
اولا
برادر من ایام مدیریت شماهم روزی به پایان می رسه مواظب صحبتهات باش جهت خوش خدمتی به بالایی ها چی داری می گی
ثانیا
در بین همین بورسیه ها و .. که شما داری میگی هستند افرادی که حاضرند ۳۲ ساعت مد نظر شما را کامل حضور و تدریس داشته باشند و حتی داشته اند ولی با این وجود به حالت ب تبدیل شدند

  راستگوي صادق. از دانشگاه آزاد اسلامي   3 سالها پیش  

آقا امام حسين عليه السلام در صحراي كربلا فرمودند شما حرام خورده ايد و حرف مرا نمي فهميد. اين روساي 300 درصدي متاسفانه نمي توانند درك كنند كه هيات علمي با 4 ميليون تومان توان معيشتي اش در حد كارگر است.
واقعا خجالت بكشيد دكتر جوانپور
مطمئن باشيد علاوه بر جهان آخرت در اين دنيا هم پاسخ خواهيد دارد.
پاسخ ترس تان را خواهيد داد
پاسخ تملق تان به دكتر طهرانچي را خواهيد داد
صداي انقلاب دانشگاه آزاد را بشنويد
اين انقلاب همه نامحرمان و بيگانگان را خواهد برد
يا حق

  مجيدي . هيات علمي دانشگاه آزاد اهر   3 سالها پیش  

متملقين و رياكاران به خدا نزد خدا پاسخ خواهيد داد. وقتي حقوق كارمند و هيات علمي تان را پرداخت نكرده ايد غلط ميكنيد از اين ادعاها داريد. وقتي حقوق سيصد درصدي داريد خودتان اشتباه ميكنيد شعار حمايت را سر ميدهيد. خودتان حقوق تان را سيصد درصد افزايش داده ايد ولي كارمند بدبختت دارد پيش زن و بچه اش شرمنده ميشود. هيات علمي شرمنده خانواده اش است. ما مورد تحقير قرار گرفته ايم.
ننگ باد بر روسايي باد كه بي شرمانه نام علي را مي برند و روشي معاويه وار دارند.
اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد
منتظر عذاب در دنيا و آخرت باشيد
دكتر طهرانچي و روساي دست نشانده اش بايد بروند....

  هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز   3 سالها پیش  

در شرايطي كه چندين ماه است حقوق كارمندان و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي برخي واحدها پرداخت نشده است متاسفانه شخص رئيس دانشگاه آزاد اسلامي جناب آقاي دكتر طهرانچي در اقدامي تعجب برانگيز دستور افزايش سيصد درصدي حقوق خود را صادر كرده است.
وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
واي بر دكتر طهرانچي از بيدادي كه بر كارمند و هيات علمي و دانشجو داشته است
هم دانشجو و هم كارمند و هم هيات علمي از دست دكتر طهرانچي به خدا شكايت دارد
هم دانشجو و هم كارمند و هم هيات علمي از دست دكتر طهرانچي به امام زمان عج شكايت دارد
هم دانشجو و هم كارمند و هم هيات علمي از دست دكتر طهرانچي به رهبر ولايت فقيه شكايت دارد
هم دانشجو و هم كارمند و هم هيات علمي از دست دكتر طهرانچي به وجدانهاي بيدار مسلمانان شكايت دارد
به خدا ظلمي كه بر استاد و كارمند و دانشجوي دانشگاه آزاد رفته است از دست دكتر طهرانچي كم از ظلم مغول نبوده است
خدايا شر ظالمين بر دانشگاه آزاد را بر خودشان برگردان
متاسفانه سياستهاي غلط دكتر طهرانچي از يك طرف و از طرف ديگر اصرار ايشان بر افزايش حقوق سيصد درصدي شان كه از مهر سال 1399 براي خودشان و روسا پرداخت شده است و بخشنامه هاي ظالمانه در حق اساتيد و كارمندان منجمله بخشنامه الف و ب سبب خواهد شد معيشت اساتيد و كارمندان بيش از پيش سخت تر شود. بخشنامه هاي عجيب و غريب و مطالعه نشده اي مثل بخشنامه هاي دفاع دكتري دانشجويان و سياستهاي اشتباه دكتر طهرانچي و اصرارشان بر ادامه اين اشتباهات در اين شرايط سخت كشور سبب ادامه مشكلات اين قشر و احتمالا ادامه تحصن ها خواهد شد
خدايا از دست ظالمان به خودتان پناه مي بريم
خدايا خودت شر دكتر طهرانچي و روساي دست نشانده اش را به خودشان برگردان
استاد دانشگاه آزاد اسلامي نان ندارد
استاد دانشگاه آزاد اسلامي حقوق نگرفته است
كارمند دانشگاه آزاد اسلامي نان ندارد
كارمند دانشگاه آزاد اسلامي حقوق نگرفته است
به كجا شكايت بريم خدايا

  هیات علمی   3 سالها پیش  

آقای جوانپور لطفا فیش حقوقی خودتان رامنتشر کنید. کاری کرده اید که اعضای هیات علمی مجبور هستند حداقل دوشغل داشته باشند و از وظیفه اصلی خودشان که تربیت علمی فرزندان این مرز و بوم است فاصله بگیرند. مرد حسابی با ۴-۵ میلیون الان چکار میشه کرد؟ تازه نصف بیشترش به خاطر اقساط کسر میشه. میدونی اصلا اجاره خانه چقدره؟ می فهمی که هزینه های غذا و دارو و ... چقدر افزایش پیدا کرده؟ الان دغدغه هیات علمی شده اینکه چطور میتونه از این وضعیت خلاص کنه. چندین ساله حقوق ما رو نه سر وقت می دید و نه خبری از پرداخت پول پروژه ها و پایان نامه هاست. وجود امسال شما در دانشگاه باعث ننگ اعضای محترم هیات علمی استان و کشور هست. می فرمایند از تبریز نبودند. خجالت هم نمیکشه. تو مگه رئیس استان نیستی و بخاطرش حقوق دوبرابر نمی گیری؟ فقط بلدی حاشا کنی؟ مطمئن باشید اگر لغو نشه این بخشنامه الف و ب و حقوق هیات علمی به حد معقول خودش نرسد این اعتصابات روز بروز دامنه بزرگتری به خود گرفته و دامن شما را نیز خواهد گرفت‌.

  استادیار دانشگاه آزاد   3 سالها پیش  

سلام عالیجناب!

استادیار دانشگاه ازاد هستم، مدرکم دکتری. ۲۵ سال از عمرم را درس خوانده ام،


۳ ماه هست که حقوق نداده اید، البته چرا دروغ بگم، تووی ۳ ماه، ۲ میلیون به حساب اینجانبان واریز کرده اید، من دیگه نوشتن رو ادامه نمیدم .

بیزحمت شمایی که دارید میخونید، قضاوت کنید

  هیئت علمی واحد تبریز   3 سالها پیش  

جناب دکتر جوانپور
از شما بعیده که دارید حقایق را کتمان می کنید هدف اصلی بخشنامه موسوم به الف و ب چیزی نیست جزء اخراج اساتید من هیئت علمی هستم به 25 سال سابقه الان 5 تومن هم نمی تونم بگیریم لطفا فیش حقوقی مدیران دانشگاه آزاد را منتشر کنید

  موسوی   3 سالها پیش  

لطفا جوانپور و سایر مسئولان سازمان فیش های حقوقی سه ماه اخیر خود را منتشر کنند تا همه ببینند که فقط برای هیات علمی ها بودجه نیست و روسا حقوق های چند ده میلیونی میگیرند
در این شرایط اقتصادی درصدد کاهش حقوق اساتید ب هستند کسانی که سال ها عمر و جوانی خود را صرف خدمت به دانشگاه آزاد کرده اند در این شرایط تورمی باید حقوقی زیر ۴ میلیون دریافت کنند که این عمل در عرف و شرع جامعه ما رایج نیست

  زارعی   3 سالها پیش  

تعداد زیاد اعضای هیات علمی تمام وقت با رزومه پژوهشی عالی، که جوانی خود را در دانشگاه آزاد هزینه کردند و خواستار رفع تبعیض و افزایش عادلانه حقوق می باشند غیر قابل انکار است. البته به شرط اینکه مسولان دانشگاه بخواهند واقعیت را ببینند، و از عناوینی که (ولو واقعی) این شخص محترم بکار بردندسواستفاده نکنند.

  هیات علمی دانشگاه ازاد   3 سالها پیش  

کسی که اضافه حقوق ۳۰۰ درصدی دارد قطعا حامی مظلومیت من هیات علمی نیست. ساعت موظفی تدریسم دوبرابر هیات علمی دولتی و حقوقم یک چهارم انهاست . در این شرایط معیشتی سخت با ۴ میلیون حقوق چگونه شرمنده خانواده ام نباشم. دستمزد من از کمترین حقوق افراد بی سواد هم کمتر است.
چرا راست نمی گویید که ان اضافه حقوقی که از ان سخن میگویید از جیب هیات علمی دیگری برداشته شده و به دیگری داده شده و نه تنها سازمان اضافه حقوقی نداده بلکه پول کلانی بابت ب شدن تعداد کثیری به جیب زده

  ناظم   3 سالها پیش  

عجب دروغگویی است این رییس دانشگاه. بیخودی داره انگ می چسباند بگو مرد مومن در اون دنیا در پیشگاه خداوند بزرگ و متعال چطور میخواهید برای این افتراهای خود جواب بدهید.

  سارا   3 سالها پیش  

تمامی مطالب که جوان پور گفتن دروغ محض است. اولا ایشان رئیس دانشگاه استان هستند پس باید به حرف اساتید گوش می دادند و پاسخ می دادند در صورتی که حتی اجازه ندادند که اساتید وارد دانشگاه شوند. ثانیا همه اساتید از همکاران بدون مشکل و تراز بالا بودند.و خواستار حقوق قانونی خود بودند.

  عرفان   3 سالها پیش  

متاسفانه، اخیرا گناه بزرگ دروغ در گفتار مسولین دانشگته آزاد رواج پیدا کرده .
به راحتی تب خوردن دروغ میگن.
طرف میگه اساتید بورسیه باید ب باشند. در حالی که در قرارداد بورس،صحبت از الف و ب نبوده و اصولا این دو مقوله ربطی به هم ندارند.

  هیات علمی   3 سالها پیش  

با توجه به نشر اکاذیب توسط دکتر جوانپور در رسانه شما خواهشمند است فرصت مناسب در اختیار اساتید قرار گیرد تا روشن گری کامل و دفاع از حیثیت انجام شود

  امیر علی   3 سالها پیش  

با سلام
به عنوان یک هیات علمی واقعا برای این رییس دانشگاه تاسف می خورم. بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستن که دست به هر کاری بزنن. لازم هست به عرض برسانم که یک استادیار دانشگاه ازاد اندازه یک کارگر درامد داره ...

  هانیه   3 سالها پیش  

من استادیار پایه 14 هستم بدون هیچ مشکل آموزشی و پژوهشی و با افتخار در کنار همکاران در گردهمایی شرکت کردم

  حسن   3 سالها پیش  

واقعا متاسفم برای چنین اظهارنظراتی. اساتید دانشگاه آزاد به دلیل مشکلات معیشتی بسیار و حقوق بسیار اندک خود اعتراض دارند. به جای اظهار نظرات اشتباه حقوق ها را با دانشگاه های دولتی همسان سازی کنید.

  محفوظ   3 سالها پیش  

فکر کنم مردم فهیم کشورمان از میزان صداقت مدیران انتصابی به اندازه کافی اطلاع دارند.

  هیات علمی دانشگاه ازاد   3 سالها پیش  

یک حرف این اقا صحت ندارد. همه اساتید از این بخشنامه ناراضی هستند من هم اگر مثل ایشون ۳۰۰ درصد حق مسولیت بیشتر می گرفتم بابت کاری که نمی کنم این حرف ها را می زدم. جناب دکتر هنوز افزایش حقوق اعمال نشده هنوز حقوق نگرفتیم لطفا نمک به درد ما نریز. خبرداری که برداساس بخشنامه سال ۹۵ حق الزحمه پایان نامه می دهید اونهم اخرین باری که پرداخت شد مال دو سال پیش بوده

  علی   3 سالها پیش  

به اونهایی که به قول ایشون الف هستن و اهل کار هستن و ۳۲ ساعت هم در دانشگاه حضور دارن، ماهی چقدر حقوق میدن؟ فقط ۶ میلیون
خجالت داره که به استاد دانشگاه مملکت یه حقوق بخور و نمیر میدن و بعد میگن صداتون در نیاد

  عنایتی   3 سالها پیش  

امثال این جناب جوانپور که افزایش ۳۰۰ درصدی حقوق را جهت اعمال فشار و موجه جلوه دادن بخشنامه الف- ب دریافت کرده اند باید این گونه عوام فریبانه سخن بگویند و انگشت اتهام را به سمت همکارانشان بگیرند.

درخواست پرسنل دانشگاه آزاد که بیش از یک سال است از مدیران ناشایست و بی مسیولیت دارند همسان سازی حقوق با دانشگاه دولتی و افزایشی متناسب با تورم است که معیشت و ارتزاق آنان را بیش از این دچار مشکل نکند و در پاسخ به این درخواست مدیران ناکارآمد بخشنامه ای در جهت کاهش حقوق و به دنبال آن تحقیر و کاهش انگیزه اعضای هیات علمی تدوین کردند.
قطعا اعضای هیات علمی خواهان انجام پژوهش و ارایه آموزش و انتقال علم و تجربه خود به دانشجویان هستند اما مدیران حداقل امکانات در فضای دانشگاه را برای انجام این امور فراهم نکرده و با فشارهای روحی و پرداخت حقوق های بسیار ناچیز و ایجاد مشکلات و دغدغه معیشت راه را بر اساتید ناهموار ساخته اند و اکنون در مقام توجیه و دست پیش گرفتن اساتید را فراری از کار و بی مسیولیت جلوه می دهند.

وای بر دروغگویان
وای بر ظالمان و خود فروشان
وای بر حرام خواران

امثال جناب جوانپور باید تا دیر نشده به خود آیند دیری نپاید کن نتیجه عملکرد غیر انسانی خود را خواهند دید . دنیا محل امتحان و دار مکافات است. مراقب باشید از این آزمون روسیاه و مردود خارج نشوید

  یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد   3 سالها پیش  

اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سال هاست که از شرایط معیشتی خود ناراضی هستند و با این وجود هیچ گونه کاستی در انجام وظایف خویش نداشته اند. ساعت موظفی آنها یک و نیم برابر موظفی هیات علمی دانشگاه دولتی است و حقوقی کمتر از یک سوم را دریافت نموده اند. خواسته ی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، همسان سازی حقوق است. مسوولین دانشگاه در پاسخ به این خواسته نه تنها اقدام مفیدی نکرده اند بلکه با طرح الف و ب از درامد ناچیز اساتید هم به بهانه های مختلف کسر می کنند.
خواسته ی هیات علمی همسان سازی حقوق است.

  رضایی   3 سالها پیش  

این چه رئیس دانشگاه بی صداقتی هست...شگفتا!!!گویا وظیفه اش وارونه نشان دادن حقیقت اعتراض اساتید هست...

  عضو هیات علمی دانشگاه آزاد   3 سالها پیش  

ما را بدبخت کردید. رکود کجا بود. الف و ب دیگر چه صیغه ای بود برای اضافه کردن ۱تومان. فقط عزل طهرانچی
پژوهشیار