رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

معترضین نمی‌خواهند به تکالیف خود عمل کنند

1400/03/03 - 20:39 - کد خبر: 44491
عزیز جوانپور

نصر: عمده افراد معترض و تجمع کننده دارای مشکلاتی از جمله رکود علمی، بورسیه‌ها، مربیان و یا افرادی بودند که قادر به دفاع نبوده و خواستارعدم حضور در دانشگاه و گرفتن حقوق هستند.

به گزارش نصر، پیرو تجمع جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در محوطه دانشگاه آزاد تبریز در روز سوم خرداد، طی تماسی با رییس دانشگاه آزاد استان علت تجمع معترضین را جویا شدیم. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هم نوا؛ دکتر عزیزجوان‌پور با اعلام این نکته که تجمع امروز، تجمعی سراسری بوده، گفت: اولا این تجمع اعتراضی ربطی به دانشگاه آزاد واحد تبریز نداشته و هیچ کدام از کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد تبریز نیز در این تجمع حضور نداشتند و عمدتا تجمع‌کنندگان از ۴شهرستان میانه، اهر، شبستر و مرند بودند و ثانیا معترضین هیچ‌گونه مجوزی جهت تجمع چه در داخل دانشگاه و چه خارج از آن دریافت نکرده بودند.  
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: علیرغم عدم درخواست مجوز از سوی معترضین، مسئولین دانشگاه آزاد تبریز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن سالنی برای معترضین اعلام داشتند تا سوالات آنها در فضایی با آرامش پرسیده و توسط رییس دانشگاه رفع ابهام و پاسخ داده شود و حال آن که معترضین ممانعت نموده و به سالن نیامدند و علیرغم این که در اطلاعیه تجمع سراسری تاکید شده بود که هیچ شعاری داده نخواهد شد، اما متاسفانه معترضین در خارج از دانشگاه شعارهای بی‌اخلاقی سر دادند.
جوان‌پور افزود: عمده افراد معترض و تجمع کننده دارای مشکلاتی از جمله رکود علمی، بورسیه‌ها، مربیان و یا افرادی بودند که قادر به دفاع نبوده و خواستارعدم حضور در دانشگاه و گرفتن حقوق هستند. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این نکته که در بخشنامه بر حضور ۱۶ ساعته اساتید و کارکنان در دانشگاه تاکید شده، افزود: افراد معترض اصلا حضور در دانشگاه را قبول ندارند! در حالی که احکام هیئت علمی‌ها 32 ساعته است. اما معترضین می‌گویند که ما باید حقوق‌مان را بگیریم و به دانشگاه هم نمی‌آییم. 
این استاد دانشگاه با ذکر این نکته که دانشگاه به کسانی که دارای رتبه الف بوده و حضور کامل داشته باشند، افزایش حقوق ۳۰ الی ۴۰درصدی در نظر گرفته و کسانی که رتبه ب بوده و حضور در دانشگاه ندارند، شامل این افزایش نمی‌‌شوند گفت: معترضین خواستار لغو بخش‌بندی الف و ب هستند در حالیکه دانشگاه آزاد همچون دانشگاه‌های دولتی بودجه ندارد، نمی‌تواند همسان‌سازی کند.
جوان‌پور تاکید کرد: این افراد مخالف تغییرات پیش روی دانشگاه آزاد هستند و  تن به این تغییرات نمی‌دهند.
گزارش هم‌نوا می‌افزاید: مطابق قانون، اساتیدی که موقع استخدام تعهد کرده‌اند ۳۲ساعت در خدمت دانشگاه باشند اما ناراضیان اجرای بخشنامه الف و ب کسانی هستند که یا شغل دوم داشته و فرصت نمی‌کنند به دانشگاه بیایند و یا ساکن شهر محل کارشان (واحد دانشگاهی) نیستند و یا بورسیه هایی هستند که مدت مجاز تحصیل را تمام کرده و هنوز نتوانستند دکترا بگیرند.
در همین حال در متن گردهمایی استانی با تاکید بر سراسری بودن، تجمع آمده بود که گردهمایی استانی مسالمت‌آمیز و جهت لغو بخشنامه الف و ب، همسان‌سازی حقوق و مزایای اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی است و در ادامه با تاکید بر صنفی و قانونی بودن اعتراضات خود، موارد زیر به عنوان مطالبات مطرح کرده بودند:
لغو بخشنامه الف و ب، اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹، همسان‌سازی و همترازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی، ساماندهی شخصیت حقوقی و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی.
در ادامه نیز به نکات مهم برای شرکت در گردهمایی از جمله رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، مسالمت‌آمیز و صنفی بودن گردهمایی و همچنین ممنوعیت سردادن هر گونه شعار و درج درخواست ها بر روی کاغذ پرینت اشاره شده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار