احمد داوداوغلو:

اردوغان شخصی است که خیانت کرده است

1400/03/01 - 22:16 - کد خبر: 44347 نسخه چاپی

نصر: داود اوغلو اعلام کرد: حزب عدالت و توسعه فاسد شده و پوسیده است. شخص رئیس‌جمهور تغییر کرده، او از ملت جدا شده است. اردوغان تمام ارزش‌هایی که ما به آن اعتقاد داشتیم را با خاک یکسان کرد. اگر اینجا از کمبود وفا باید سخن بگوییم این رئیس‌جمهور است که مبتلا به خیانت و بی‌وفایی شده است.

به گزارش نصر، احمد داود اوغلو، شب گذشته در مصاحبه‌ای با تلویزیون اینترنتی روزنامه قرار در واکنش به نقل قولی از اردوغان که او و باباجان را متهم به خیانت به جبهه اسلامی‌کرده بود واکنش تندی از خود نشان داده و این وصف را شایسته خود رئیس‌جمهور دانست.
او با بیان اینکه رئیس‌جمهور به تمام ارزش‌هایی که ما به آن ایمان داشتیم خیانت کرده است مسئولیت جدایی خود از جریان حزب عدالت و توسعه را متوجه اردوغان دانست.
او با بیان اینکه تاکنون در حق شخص رئیس‌جمهور و حتی حزب عدالت و توسعه رفتار و گفتاری که در تضاد با حقوق متقابل بین او و آن‌ها باشد انجام نداده است، گفت: رئیس‌جمهور احترام متقابل را با کلاه‌بردار خواندن من با خاک یکسان کرد. دلیل جدایی من از حزب هم در نتیجه یک کودتای درون‌حزبی‌ای بود که رخ داد. من هیچ حرفی که در درون حزب نزده‌ام را در بیرون نیز نگفته‌ام.
داود اوغلو ادامه داد: حزب عدالت و توسعه فاسد شده و پوسیده است. شخص رئیس‌جمهور تغییر کرده، او از ملت جدا شده است. او تمام ارزش‌هایی که ما به آن اعتقاد داشتیم را با خاک یکسان کرد. اگر اینجا از کمبود وفا باید سخن بگوییم این رئیس‌جمهور است که مبتلا به خیانت و بی‌وفایی شده است.
داود اوغلو در ادامه با اشاره به اینکه جریان محافظه‌کار در ترکیه بیشترین ارجاع را به دو واژه دین و وطن می‌دهد، از مشکلی فکری، اجتماعی و علمی‌که در نوع نگاه به این دو مفهوم و سیاست ورزی بر اساس آن‌ها وجود خبر داده تأکید کرد که باید جریان محافظه‌کاری وارد خودتصفیه‌گری شود.
او با اشاره به مسئله سدات پکر آن را زلزله‌ای سیستماتیک دانست که ناشی از مسمومیت در سیستم مدیریتی کشور است.
داود اوغلو با توجه به همین مسئله تأکید کرد که فقط با همکاری تمام احزاب و گروه‌های سیاسی موجود در کشور و با ایجاد کمیسیون‌های تفحص از موضوع و پیگیری حقوقی مسئله است که می‌توان این مشکل را حل کرد.
انتهای پیام/
اردوغان شخصی است که خیانت کرده است منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار