رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" مطرح کرد:

موفقیت بستر دیجیتال مارکتینگ در گرو همکاری های مطمئن/ ندای همکاری "آلیار" با فروشگاه های اینترنتی بومی

1400/02/26 - 21:39 - کد خبر: 43962 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" گفت: رشد و توسعه فروشگاه های اینترنتی که فعالیت های جزیره ای، فروش تخصصی و سرمایه گذاری های بومی با منابع محدود دارند واقعا دشوار شده است و باید به همکاری فکر کنیم، چرا که شراکت و ادغام تنها راه برای بقا در بازار نفس‌گیر رقابت با شرکت های بزرگ در شرایط اقتصادی کنونی است.

به گزارش نصر، "ناصر کسرائی" در گفتگو با خبرنگار نصر با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، تغییراتی در روش زندگی بشر ایجاد کرد که انتظار می‎ رود به تدریج به سبک زندگی افراد تبدیل شود، گفت: اگر از دید فعالان عرصه بازاریابی دیجیتال و کسب و کارها به این موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که با تغییر رفتارهای مصرف‌کننده برخی از کسب‎ وکارها از جمله فروشگاه‎ های آنلاین اقبالی بی‎ سابقه و رشد فزاینده  را تجربه کردند.
وی با اشاره به اینکه با رشد پر سرعت این بازار در ایران، سبب شد رقابت بین بازیگران اصلی و شرکت های قدرتمند حوزه بازاریابی دیجیتال برای تصاحب سهمی بیشتر از بازار شدت گیرد، افزود: در این میان فروشگاه‌ها و شرکت‎ های کوچکتری وجود دارند که دچار کمبود منابع برای پاسخگویی به درخواست‎ های مشتریان هستند و اگر این رویه ادامه پیدا کند مشتریان به تدریج به سمت بازیگرهای اصلی سوق پیدا ‌می کنند و کسب و کارهای کوچک و جزیره ای محکوم به شکست می شوند.


 
رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" با بیان اینکه واقعیت های دنیای بازاریابی چیزی فراتر از فعالیت در فضای مجازی است، ادامه داد: مدیریت فروشگاه های اینترنتی همانند مدیریت یک سازمان بزرگت است و به دانش کافی، پشتیبانی علمی، پشتیبانی فنی، منابع مالی بزرگ، تیم بازرگانی قوی و زیرساخت های متعدد دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت یک فروشگاه اینترنتی موفق نیازمند سرمایه گذاری و منابع مالی بالایی است، اضافه کرد: این فروشگاه ها یا باید با سرمایه کلان موفق شوند و یا از ظرفیت رقبای خود استفاده کنند، وارد شراکت و ادغام شوند تا با هم حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی اضافه کرد: با شرایط اقتصادی پیش رو این بازار به نقطه‌ای رسیده است که شراکت و ادغام را تنها راه برای بقا در بازار نفس‌گیر رقابت با شرکت های بزرگ به چشم می آید.
کسرائی از مزیت های شراکت و ادغام فروشگاه های اینترنتی گفت و افزود: این استراتژی می‌تواند مزیت‌های زیادی از جمله بالا رفتن ارزش شرکت،‌ بدست آوردن منابع و مهارت‌های جدید و دسترسی به بخش بزرگ‌تری از بازار بدون صرف هزینه‌ی اضافه برای تحقیق را در بر داشته باشد.
وی با بیان اینکه تعریف هدف مشترک، تجمیع پتانسیل سرمایه‌گذاری، آگاهی کامل از وضعیت مالی و ارقام فروش،‌ مشورت و مذاکره و همچنین یکپارچه‌سازی دو پلتفرم در سیستمی واحد در موفقیت پروژه ها تأثیرگذار است، گفت: به جای ایجاد فضای رقابتی ناعادلانه، بهتر است شاهد ایجاد فضاهای مشارکتی با نتیجه برد برد باشیم، چون هرچه یک شرکت قدرت بیشتری داشته باشد پیروز تر است.


 
مدیرعامل هلدینگ "سنتال" با تاکید بر اینکه موفیقت در بستر دیجیتال مارکتینگ از همکاری های مطمئن نشات می گیرد، ادامه داد: فروشگاه های اینترنتی به جای فعالیت جزیره ای و سرمایه گذاری های بومی با منابع محدود به شراکت فکر کنند تا قدرت عملکردمان را با هم بالا ببریم.
وی ضمن اشاره به این نکته که فشار سخت اقتصادی در یک سال و نیم گذشته باعث شده تا بسیاری از مدیران استارتاپ‌ها و فروشگاه های اینترنتی در شهرهای بزرگ ایران و پایتخت به ادغام و شراکت، به شکلی جدی فکر کنند، گفت: متاسفانه در فضای تبریز هنوز تفکر همکاری تیمی به چشم نمی خورد و اکثرا به دنبال انحصار طلبی و ایجاد برندهای جدید هستند اما با شرایط اقتصادی فعلی، انحصار طلبی موفقیت نمی اورد و شرکت هایی کوچک با توان مالی کم محکوم به شکست هستند.
کسرائی اضافه کرد: بزرگترین معزلی که در توسعه  فروش های اینترنتی داریم همکاری و رشد است، فروشگاه های اینترنتی در کنار هم قطعا یک مجموعه قدرتمند تر را تشکیل می دهند، اما اگر نگاهی فعالیت های عرصه بازاریابی دیجیتال داشته باشیم، خواعیم دید در دو سال اخیر فروش آنلاین یک محصول به شکل تخصصی و فراگیر بیشتر شده است چراکه سرمایه گذاری پایین تری نیاز دارد اما آیا این فعالیت جزیره ای موفقیت را تجربه خواهند کرد.


 
وی ضمن اشاره به یکی از موفق ترین شرکت های بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک که در ترکیه مستقر است، گفت: «ترند یول»، یکی از بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیکی در ترکیه با داشتن ۴۵ هزار شریک تجاری، تلاش های خود را با هدف ایجاد تحولات دیجیتالی در مشاغل کوچک ادامه داده و برنامه های مختلف حمایتی را در طی شیوع کوید ۱۹ آغاز کرده است.
وی افزود: این پلت فرم تجارت الکترونیکی بزرگ که زیر چتر «گروه ترندیول» تاسیس شده با اپلیکیشنی مانند Dolap، بزرگترین پلتفرم اجناس دست دوم این کشور، همچنین، ترندیول اکسپرس Trendyol Express (یک شبکه تحویل ) و ترندیول تک Trendyol Tech (یک مرکز تحقیق و توسعه که بر تحول دیجیتال متمرکز است)، فعالیت می کند و  در مجموع چهار هزار نفر را از جمله در بخش ترند یول اکسپرس و ارائه دهندگان خدمات، استخدام کرده است.
رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" با بیان اینکه بعد از کنار رفتن تحریم ها قطعا شرکت های بزرگ حوزه دیجیتال مارکتینگ و فروشگاه های اینترنتی جهانی فعالیت خود را در ایران آغاز می کنند، گفت: فرض کنید شرکت هایی مانند علی بابا چین، آمازون و... وارد ایران شوند، حضور چنین شرکت های خارجی قدرتمند در ایران قطعا با شکست شرکت های و فروشگاه های اینترنتی کوچک همراه خواهد بود، بنابراین اگر اکنون فرهنگ شراکت و ادغام را شکل ندهیم و اگر از الان برنامه ای برای آینده نداشته باشیم قطعا شکست خواهیم خورد.
وی در خصوص فعالیت "آلیار" برای رشد و توسعه فروشگاه های اینترنتی و کمک به موفقیت شرکت های بازاریابی دیجیتال گفت: درب "آلیار" به روی همه باز است و از همکاری با کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین استقبال می کنیم تا در کنار هم پیشرفت را تجربه کنیم و به عنوان رئیس هیئت مدیره این مجموعه تمامی فروشگاه های اینترنتی استان را به شراکت و همکاری دعوت می کنم.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: فراخوان فروشگاه اینترنتی "آلیار" برای همکاری با فروشگاه های اینترنتی دیگر یک ندا برای مشارکت و موفقیت است.
انتهای پیام/
موفقیت بستر دیجیتال مارکتینگ در گرو همکاری های مطمئن/ ندای همکاری گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار