واکنش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به بی احترامی به ملا محمد فضولی در رسانه ملی/ طی یک تماس تلفنی صورت گرفت:

ابلاغ مراتب اعتراض اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی به مدیر شبکه چهارم سیما

1400/02/04 - 21:00 - کد خبر: 41607 نسخه چاپی

نصر: این برنامه، از سری برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران هست که به شکل آموزشی برای دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش پخش می‌شود و فردی هم که در آنجا، آن اساعه ادب را به محضر ملا محمد فضولی شاعر بزرگ ایران و آذربایجان می‌کند، معرفی شده بخش آموزشی وزرات آموزش و پرورش هست.

به گزارش نصر، انتشار توهین یکی از معلمین آموزش مجازی شبکه چهار صدا و سیما به شاعر بلند آوازه تبریزی ملا محمد فضولی، با واکنش و  اعتراض مجازی فعالین حوزه ادب و فرهنگ کشورمان همراه بود. در این میان دکتر سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد. 
سید قاسم ناظمی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره واکنش‌ صورت گرفته به این موضوع، گفت: باید عرض کنم که در همان لحظات اولیه که از پخش چنین برنامه کوتاهی در فضای مجازی مطلع شدم، با مدیر شبکه 4 سیما تلفنی صحبت کرده و مراتب اعتراض خود و جامعه فرهنگ و هنر آذربایجان را به ایشان ابلاغ کردم.
ناظمی افزود: آقای معینی‌پور مدیر شبکه 4 در جریان کلیات امر نبودند،پیگیری کردند و دوباره تماس گرفتیم و مشخص شد که این برنامه، از سری برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران هست که به شکل آموزشی برای دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش پخش می‌شود و فردی هم که در آنجا، آن اساعه ادب را به محضر ملا محمد فضولی شاعر بزرگ ایران و آذربایجان می‌کند، معرفی شده بخش آموزشی وزرات آموزش و پرورش هست.
وی با اشاره به اقدامات وزارتی برای پاسخگویی به چنین اهانت‌هایی برای ممانعت از تکرار بعدی گفت: بنده دنبال این هستم که کسانی را که در حوزه آموزش و پرورش در وزارتخانه درگیرند، پیدا کنیم و مراتب اعتراض‌مان را به آنها ابلاغ کنیم. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم بزرگان‌مان؛ بدون توجه به زبان و قومیت و با در نظر گرفتن این نکته که همه ایرانی‌اند و در چارچوب فرهنگ بزرگ ایران نفس کشیدند و اثر تولید کردند؛ بی‌‌ادبی و احترامی ببینند.
ناظمی ادامه داد: اگر این فرد از سر جهل چنین توهین‌هایی کرده است که خاطی است و باید با او برخورد کرد. همچنین باید با کسانی که چنین فردی را برای آموزش فرزندان این آب و خاک انتخاب کرده‌اند نیز برخورد شود.
ناظمی تاکید کرد: به من قول داده شد که موضوع از طریق صدا و سیما پیگیری شود و مراتب اعتراض صدا و سیما هم به وزارت آموزش پرورش ارسال خواهد شد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که خود دستی بر آتش شعر دارد در پایان خطاب به معترضین و دوستانی که به هر نحوی از این اتفاق مکدر شده‌اند، گفت: اعتراض اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی، اعتراض به حقی است و کسانی که دغدغه فرهنگ ایرانی و فرهنگ آذربایجانی دارند، قابل احترامند ولی به نظر من باید راه ادب را در پیش گرفت.
این مدیر فرهنگی تصریح کرد: همان نقدی که ما به این معلم بی‌سواد داریم، نباید دامن خود ما را بگیرد. باید با  ادب و متانت اعتراض خودمان را اعلام کنیم و قطعا مدیران ما و سیاستگذاران فرهنگی کشور نگران این حوزه‌ها هستند و قطعا نمی‌گذارند این بی‌احترامی‌ها ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/
ابلاغ مراتب اعتراض اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی به مدیر شبکه چهارم سیما منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار