با افتتاح خیابان شهید میلانی، قدس به بهار می‌رسد

1400/01/30 - 11:38 - کد خبر: 41242 نسخه چاپی

نصر: مسیرگشایی در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر عامل مهمی در افزایش ارزش‌افزوده برای آن منطقه است. علاوه بر آن، تسهیل عبور و مرور خودروهای شخصی، امدادی (همانند آتش‌نشانی، پلیس، آمبولانس) دیگر مزیت‌های مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی شهر است.

به گزارش نصر، شهر تبریز با ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده، نیازمند توجه بیشتر مدیریت شهری در احداث مسیرهای جدید، اتصال خیابان‌های موازی به یکدیگر و تسهیل تردد خودروها در بافت فرسوده و مهمتر از آن ایجاد ارزش افزوده برای مناطق کم‌برخوردار شهر است. علاوه بر اینها توسعه متوازن شهر و برخورداری تمام اقشار جامعه از امکانات شهری و دسترسی سریع به آنها، دیگر هدف مسیرگشایی‌ای جدید در آن مناطق است.
مدیریت شهری تبریز در همین راستا و مطابق با برنامه پنج ساله خود، توجه ویژه‌ای روی این موضوع داشته و چندین مسیرگشایی جدید در بافت‌های فرسوده و در مناطق مختلف داشته است.
شهردار تبریز در این باره می‌گوید: در طول سه و نیم سال اخیر ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی جدید با هدف توسعه مناطق کم برخوردار و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در سطح شهر اجرا شده است.
او ادامه می‌هد: ارزش افزوده پروژه‌های مسیرگشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه‌های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.
 
 
تقریبا نیمی از بافت فرسوده شهر تبریز در حوزه منطقه ۴  شهرداری تبریز قرار دارد و به همین دلیل بیشترین عملکرد این منطقه در حوزه تملک و مسیرگشایی انجام می‌گیرد.
"مسیرگشایی اولین اولویت ما در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی است" این را شهردار منطقه ۴ تبریز  می‌گوید.
اکبر امجدی ادامه‌ می‌دهد: در بافت فرسوده ما شاهد این هستیم که برخی اوقات در حین وقوع حادثه حتی امکان عبور و مرور خودروهای امدادرسان وجود ندارد و همین باعث می شود که انجام مسیرگشایی برای ما از اجرای تقاطع های غیرهمسطح و پروژه های مشابه اولویت بیش تری داشته باشد.
 
 
او اضافه می‌کند: برنامه‌های مسیرگشایی‌ را با هدف نوسازی و تحکیم بافت منطقه و همچنین زدودن بافت ناکارآمد ادامه می‌دهیم.

قدس به بهار می‌رسد
یکی از این مسیرگشایی‌های جدید در سطح منطقه ۴ خیابان شهید میلانی (منطش) در قره ‌آغاج است که فاز نخست آن در سال‌های قبل اجرا و نیمه‌کاره مانده بود.
در دوره فعلی مدیریت شهری فاز دوم این خیابان با اهتمام ویژه شهرداری منطقه ۴ تکمیل شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد که در چند روز آینده افتتاح می‌شود.
شهردار منطقه ۴ تبریز در این باره می‌گوید: پروژه مسیرگشایی خیابان شهید میلانی به عنوان طرح مکمل فاز نخست، نقشی کارساز در بهبود بافت ترافیکی و تقویت وضعیت کالبدی خواهد داشت که آخرین مراحل اجرایی خود را طی کرده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
او ادامه می‌دهد: علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، در سه سال گذشته طرح‌های تملک موفق بوده و در سال جدید برنامه‌های مسیرگشایی‌ را با هدف نوسازی و تحکیم بافت منطقه و همچنین زدودن بافت ناکارآمد ادامه می‌دهیم.
پروژه مسیرگشایی فاز دوم خیابان شهید میلانی  به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال با ۲۷۰ متر طول و ۱۸ متر عرض از کریدور شماله به جنوب خیابان قدس را به خیابان بهار وصل می‌کند.
 
برای احداث این پروژه، ۴ هزار ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و لجن‌برداری، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ماکادام‌ریزی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرای مصالح و زیرسازی، ۱۵۰ مترمربع اجرای دیوارچینی، یک‌هزار مترمربع تخریب و ۷۵ تن آسفالت‌یزی اساسی شامل زیرسازی و رویه انجام گرفته است.
همچنین یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت شهری حفظ فضای سبز موجود و درختکاری جدید پیرامون مسیرگشایی‌های جدید است.
یادآور می شود خیابان شهید میلانی در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

گزارش از جهانبخش احمدیان
انتهای پیام/
با افتتاح خیابان شهید میلانی، قدس به بهار می‌رسد منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار