شهردار تبریز؛

«سامان میدانی» بار بخش مهمی از تاریخ تبریز را بر دوش دارد

1399/11/27 - 16:00 - کد خبر: 37851 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: پروژه ساماندهی «سامان میدانی» از طرح های هویتی شهر تبریز است و می تواند به عنوان پایلوت و الگویی برای دیگر طرح های مشابه در نظر گرفته شود.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در بازدید از پروژه احیای بافت تاریخی سامان میدانی گفت: شهرداری منطقه ۱۰ با همکاری دستگاه های خدمات رسان اقدام به حذف زوائد بصری و ساماندهی تاسیسات کرده و کف سازی، جداره سازی و اصلاح تابلوهای مسیر سامان میدانی را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه احیای بافت تاریخی سامان میدانی یکی از مطالبات اهالی منطقه بود افزود: خوشبختانه از سال گذشته شهرداری عملیات ساماندهی این محل را در اولویت قرار داده است.
ایرج شهین باهر ادامه داد: اقدامی که در این محل می‌شود می‌تواند نمونه‌ای برای ساماندهی و جداره سازی سایر محلات و مکان های تاریخی باشد چرا که سال آینده نیز سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز است و امیدواریم توجه ویژه‌ای به انجام چنین ‌اقداماتی صورت گیرد.
وی عنوان کرد: شهرداری تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  طرح این ساماندهی را بررسی کرد و هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای این طرح برآورد شده است.
رسول وظیفه شناس نیز در این بازدید گفت: مشاغل بسیار قدیمی در این محل فعال هستند که بسیاری از آنها در جامعه از یاد رفته و مشابه آن را نمی‌توان در جاهای دیگر دید و لازم است توجه جدی به این محل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید از شهروندانی که کسبه ساکن در سامان میدانی هستند قدردانی کرد گفت: در طول یک سال گذشته شهروندان با برخی مشکلات روبرو شده اند که امیدواریم با اتمام طرح  شاهد جلب رضایت شهروندان باشیم.
انتهای پیام/
«سامان میدانی» بار بخش مهمی از تاریخ تبریز را بر دوش دارد منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار