ویژگی ها و استانداردهای جدید در اتوماسیون دیجیتال؛

راه اندازی خط تولید جدید برای A320 در هامبورگ

1398/07/15 - 10:16 - کد خبر: 3696 نسخه چاپی

نصر: ایرباس به تازگی از خط تولید اتوماتیک بدنه خود که برای خانواده‌ A320 می‌باشد رونمایی کرد که سیستم تولیدات صنعتی ایرباس را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش نصر، با نگاه ویژه‌ای که بر تولیدات بخش‌های بزرگ‌تر برای A321LR شده است، امکانات جدید شامل ۲۰ ربات، یک محتوای لجستیکی جدید، موقعیت‌یابی خودکار با استفاده از وسایل اندازه گیری لیزری و سیستم فراگیری اطلاعات دیجیتال می‌باشد. این موضوعات ایرباس را در زمینه‌ی ارتقا بخشیدن به کیفیت و بازده‌ی بالا در جهت بهبود بخشیدن مراحل دیجیتالی شدن به سمت سیستم تولیدات صنعتی هدایت می‌کند‌.

در این رابطه مایکل اسکوئل‌هورن مدیر عملیات ایرباس گفت: با اجابت بعضی از آخرین تکنولوژی‌ها و فرآیندها، ایرباس سفر خود در جهت بهبود استانداردهای جدید در تولیدات خانواده‌ی A320 را آغاز کرده است. این خط تولید جدید یک توانمندسازی ضروری برای خانواده‌ی A320 می‌باشد.

وی همچین خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت‌های خانواده‌ی بزرگ A320 ، ما در حال برداشتن قدم‌های ضروری هستیم که از این رو اطمینان یابیم که سیستم تولیدات ما می‌توانند به عالی ترین درجه تولیدات برسند و اینکه آیا ما قادر به راضی نگه داشتن مشتریان خود هستیم یا خیر.

مدیر عملیات ایرباس همچنین اضافه کرد: سطح بالایی از اطمینان و سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی و کارخانه‌های ما در هامبورگ نهادینه شده است و ما در حال حاضر نیازمند ارسال الزامات به مشتریان حین اطمینان یافتن از روند رقابت‌ها داریم.

برای شروع کار، ایرباس از یک سیستم اتوماتیک به نام " Flextrack" استفاده می‌کند. این سیستم دارای هشت است که به‌صورت طولی بین هزارو 100 تا دوهزارو 400 سوراخ را ایجاد می‌کنند. در قسمت بعد، ۱۲ ربات که هرکدام روی هفت محور عمل می‌کنند وجود دارند که بخش مرکز و قسمت پشت بدنه‌ی هواپیما را به دم هواپیما متصل می‌کنند تا یک بخش واحد ایجاد شود.

در کنار استفاده از ربات‌ها، ایرباس همچنین از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین در مصالح، برای بهینه‌سازی تولیدات، بهبود بخشی علم مکانیک و ... استفاده می‌کند. 

خط تولید هامبورگ، مسئول وصل کردن قسمت‌های مختلف بدنه هواپیما به قطعات جدا و همچنین مونتاژ کردن قطعات جدا به یک بدنه‌ی واحد می‌باشد. بخش‌های هواپیما قبل از ارسال به خط تولید نهایی در فرانسه،آلمان،چین و ایالات متحده‌ی آمریکا به سیستم‌های ااکتریکی و مکانیکی مجهز می‌شود.

با استفاده از وسیع‌ترین کابین تک راهرو در آسمان، خانواده‌ی A320neo که شامل A321 نیز می‌شود، از آخرین تکنولوژی‌ها که شامل نسل‌های مختلف موتور‌ و Sharklet است؛ استفاده می‌کند که باعث کاهش 15 درصدی سوخت و CO2 از روز اول، و 20 درصدی تا سال ۲۰۲۰ خواهد شد همچنین کاهش 50 درصدی صدا را نیز به همراه دارد.

تا امروز خانواده‌ی A320neo بیش از6هزارو 500 سفارش از فرای ۱۰۰ مشتری دریافت کرده است.

انتهای پیام/

راه اندازی خط تولید جدید برای A320 در هامبورگ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار