دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی؛

کرونا ۲۰ هزار هواپیما را زمین‌گیر کرد

1399/10/16 - 10:30 - کد خبر: 35324 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با اشاره به سیستم تهویه هواپیما که هر سه دقیقه یکبار کل هوای داخلی را جابجا می‌کند، از زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش نصر، مقصود اسعدی سامانی در رابطه با مسئله عدم رعایت محدودیت های کرونایی و مشکلات اقتصادی شرکت ها، گفت: شرکت ها به خارج از کشور وابسته هستند و خاصه بعد از تحریم و مشکل ارز، این موضوعات شدت گفته است.
وی افزود: بیش از 60 درصد هزینه شرکت ها به ارز بستگی دارد و با فزونی گرفتن پاندمی کرونا، شرکت ها با چالشی جدید روبرو شده و ورشکست شده اند.
اسعدی سامانی از زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما خبر داد و افزود: ستاد کرونا الزامی برای شرکت های هوایی مطرح کرده که به اعمال محدودیت 60درصدی مسافران باز می گردد و در برخی هواپیماها مجبور به استفاده از 50درصد ظرفیت هستیم.
وی این روند را در حالی دانست که هزینه شرکت ها ثابت است؛ خاصه آنکه از ابتدای اسفند سال گذشته مسافران هوایی به شدت کاهش یافته و شرکت ها را در حالت بحران قرار داده است.
اسعدی سامانی اضافه کرد: ترددهای هوایی در کشور ضروری بود و لذا فعالیت شرکت ها ادامه داشت ولی برخی شرکت ها بدلیل کمبود مسافر عملا فعالیتی نداشتند ولی به لحاظ تاکید مسئولین، برخی شرکت ها علی رغم زیان دهی، پروازها را انجام می دادند.
وی تحمیل اعمال محدودیت را در هیچ کشور دیگر دارای سابقه ندانست و تصریح کرد: کشورها به این جمع بندی رسیدند که نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست، چراکه سیستم هوای داخلی، هر سه دقیقه یکبار هوای داخل هواپیما را جابجا می کند.
اسعدی سامانی با اشاره به آماری که می گوید از هر 27 میلیون مسافر، یک نفر امکان ابتلا به کرونا را دارد، ادامه داد: هواپیما برای هر پرواز باید استانداردها را رعایت کرده که اگر آن را در نظر نگیرد مجاز به پرواز نیست.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اولین صنعت تحریمی در کشور، هواپیمایی بود ضمن اینکه میانگین سن ناوگان ما 25 سال است و در این شرایط باید بسیاری واقعیت ها [بخوانید کمبودها] را بپذیریم.
اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا به واقع شرکت های هواپیمایی در شرف ورشکستگی هستند یا خیر، گفت: سوخت ما یارانه ای نیست و حتی از سایر کشورها گران تر است؛ سوخت ما نفت است و تصور نکنید فناوری ویژه ای برای بلند شدن هواپیما استفاده می شود.
انتهای پیام/
کرونا ۲۰ هزار هواپیما را زمین‌گیر کرد منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار