برای اولین بار در سطح کشور؛

اجرای الگوی نما، سیما و منظر شهری در شهرک مدرن خاوران

1399/09/24 - 16:05 - کد خبر: 33937 نسخه چاپی

نصر: شهرک های تازه تاسیس یکی از ظرفیت های هر کلان شهری محسوب می شوند که علاوه بر اسکان سرریز جمعیتی شهرها، پتانسیل ها و موقعیت های جدیدی را برای زندگی شهروندان در خود خلق می کنند.

به گزارش نصر، یکی از شهرک های تازه تاسیس تبریز، شهرک مدرن خاوران در محدوده استحفاظی شهرداری منطقه ۹ است که به دلیل واقع شدن در منطقه ای خوش آب و هوا و اندکی دور از شهر و هیاهوی آن، مورد استقبال شهروندان واقع شده است.
شهرداری منطقه ۹ تبریز، طرح های شهری خود را به  تناسب موقعیت منطقه و با سبکی مدرن اجرا می کند و همین امر موجب تمایز نسبی این شهرک با دیگر شهرک های  اقماری تبریز می گردد.
بهرام نسیانی شهردار منطقه ۹ با اشاره به اجرای طرح های جدید و ویژه در این شهرک می گوید: توجه به نمای ساختمان ها، حفظ هویت ایرانی و اسلامی در جلوه های بصری شهرک تازه تأسیس شرق کهن شهر تبریز، همواره مورد توجه و تأکید مدیریت منطقه بوده که در این راستا اجرای طرح (الگوی نما، سیما و منظر شهری) در شهرک مدرن خاوران برای اولین بار در کشور کلیات آن تصویب و طی روزهای آتی به تایید نهایی خواهد رسید.
وی تاکید کرد: بر اساس این طرح که محصول مطالعات و کار تحقیقی مشترک، دانشگاه ها و مراکز علمی تبریز، راه و شهرسازی، استانداری؛ شهرداری و نظام مهندسی است، الگو و طرح هماهنگ برای ساخت و سازهای این شهرک به اجرا می آید به گونه ای که استفاده از مصالح بومی، متریال های متناسب با اقلیم منطقه و تعیین طیف رنگ های بنا قبل از اجرا برای صدور پروانه ساختمانی الزامی می شود تا از آشفتگی بصری جلوگیری شود.
وی افزود: تحولات گسترده در امر ساخت و سازها توجه خاصی را طلب می کند تا علاوه بر حفظ ارزشها وهویت وزین گذشته، و با بهبود معضلات موجود، بافت شهری چشم نواز در سطح این شهرک ایجاد شود.
نسیانی تصریح کرد: حاکمیت ضابطه و قانون در شهرک خاوران و حفظ الگوهای مصوب شهرسازی از جمله نقاط قوت این شهرک است.
انتهای پیام/
اجرای الگوی نما، سیما و منظر شهری در شهرک مدرن خاوران منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار